1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هیوندای جنسیس 2015، فصل دوم

هیوندای جنسیس 2015، فصل دوم

19 شهریور 1393
  • 38
  • 23395

دومین نسل از هیوندای جنسیس با جدیت و کیفیت بیشتری از راه رسیده است و آن‌قدر اراده و آرمان‌گرایی در پشت آن نهفته است که مرسدس‌بنز کلاس E را به‌عنوان هدف مستقیم خود برگزیده است. جنسیس جدید می‌تواند جانشین معنوی اولین لکسس LS400 باشد که همین مسیر را طی کرد. گرچه امروزه نسبت به 25 سال پیش و زمان ورود لکسس، تکنولوژی پیشرفت فراوانی داشته و رقابت با خودروهای جاافتاده و لوکس آلمانی بسیار رؤیایی به نظر می‌رسد.

با این وجود، سختی رقابت، هیوندای را نترسانده است. این شرکت از برگزیدن یک پیشرانه هشت سیلندر واهمه‌ای ندارد. موتور V8 پنج لیتری 420 اسب بخار نیرو و 383 پوند فوت تورک تولید می‌کند که قابل مقایسه با موتورهای 12 سیلندر 6.0 لیتری سدانهای لوکس دهه 90 است.

شاسی هیوندای جنسیس جدید توسط لوتوس تیون و تقویت شده است. بنابراین می‌توان انتظار دینامیکی جذاب از آن را داشت نه همانند یک کشتی سنگین. این در حالی است که وزن این خودرو 2090 کیلوگرم است. اما می‌تواند شتاب صفر تا صد 5.0 ثانیه‌ای را برجای بگذارد. مسافت 400 متر را نیز در 13.6 ثانیه با سرعت 169 کیلومتر بر ساعت طی می‌کند و سرعت نهایی آن با وجود محدودیت الکترونیکی به 233 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این ارقام جنسیس را پشت س مرسدس‌بنز E550 4MATIC قرار می‌دهد. البته مرسدس از پاییز با یک موتور جایگزین 6 سیلندر توربو عرضه خواهد شد که وزن آن را کاهش و بهره‌وری و کارایی آن را افزایش می‌دهد.

نیروی ترمزها هم بهبود قابل‌ملاحظه‌ای یافته‌اند و چرخ‌های 19 اینچی با تایرهای هانکوک از سرعت 113 کیلومتر بر ساعت تا توقف کامل به 50.9 متر مسافت نیاز دارند.

در مقایسه‌ای دیگر، میزان سروصدای داخل کابین در حالت درجا 39 دسی‌بل و زمانی که با سرعت 113 کیلومتر بر ساعت کروز می‌کنید، تنها 70 دسی‌بل است که ساکت‌تر و آرام‌تر از رقیب اشتوتگارتی خود می‌باشد و نشان از توجه به عایق‌بندی بهتر و کنترل بیشتر اصوات مزاحم است. این همان روش لکسس در مواجهه با بنز در ابتدای راه بود.

برخلاف انواع هیوندای و کیای اولیه، شاسی با مهندسی دقیق لوتوس، تعادل بالایی را به نمایش می‌گذارد و در سرعت‌های بالا و تغییر مسیر ناگهانی بدون از دست دادن کنترل به وضعیت ثبات می‌رسد. فرمان نیز جدا از ارتعاشات و لرزش است اما همانند تعلیق، احساس خوبی را به راننده منتقل می‌کند.

طراحی داخلی کابین با بهترین مواد و سلیقه اروپایی همراه است. فضای داخل کابین، سخاوتمندانه به نظر می‌رسد. رنگ‌های داخلی، روشن و لوکس هستند. استفاده از صفحه نمایش لمسی بزرگ نیز آسان است.

با قیمت 50 هزار دلاری مدل هشت سیلندر، تجهیزاتی چون ناوبری، نمایش سربالا، سیستم صوتی Lexicon، کمک‌فنرهای الکترونیکی و تجهیزات اضافه دیگر که قیمت آن را تا 55700 دلار بالا می‌کشد، یک انتخاب ممتاز تلقی می‌شود. البته هیوندای معتقد است که بیشتر خریداران به سراغ مدل شش سیلندر دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل می‌روند که قیمت پایه‌ای معادل 38950 دلار دارد. اما اگر شما به دنبال تجربه یک لکسس LS400 با قیمتی به‌مراتب پایین‌تر هستید، مدل 8 سیلندر را از دست ندهید.

هیوندای جنسیس-نمای کلی

 

هیوندای جنسیس -نمای کلی

هیوندای جنسیس - نمای جلو

هیوندای جنسیس -نمای سمت راست

هیوندای جنسیس - نمای سمت چپ

هیوندای جنسیس - نمای عقب

هیوندای جنسیس -نمای عقب

هیوندای جنسیس -نمای جلو

هیوندای جنسیس -نمای چراغ عقب

هیوندای جنسیس -نمای اگزوز

هیوندای جنسیس -نمای چرخ

هیوندای جنسیس -نمای آرم

هیوندای جنسیس -نمای داخل

هیوندای جنسیس -نمای صندلی جلو

هیوندای جنسیس -نمای صندلی عقب

هیوندای جنسیس -نمای داخل

هیوندای جنسیس -نمای کیلومترشمار

هیوندای جنسیس -نمای داخل

هیوندای جنسیس -نمای دنده

هیوندای جنسیس -نمای موتور




نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (1 آبان 1393 ساعت 20:58)

    لازم به گفتن زیبایی این خودرو نیست . چون مشخصه که زیباست. "آن چیز که عیانست چه حاجت به بیانست"...

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 18:26)

    با وزن 2090 کیلوگرم ، شتاب صفر تا صد 5.0 ثانیه‌ای بسیار خیره کننده است.

  • جوانلو جوانلو (7 مهر 1393 ساعت 20:59)

    ؟سوال؟: چرا برخی کمپانی ها دو تا دسته برند دارند یکی معمولی و یکی لوکس، مثل برند لوکس تویوتا که لکسوس یا برند لوکس نیسان که اینفینیتی ؟؟؟ چرا اونوقت؟؟

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (5 مهر 1393 ساعت 14:15)

    رقیب مرسدس‌بنز کلاس E !!!!!!! و جانشین لکسس LS400 !!!!!!!. بسیار عالی . من همیشه میدونستم ماشین های کره جنوبی یک روزی با ماشین های کشورای دیگه رقابت می کنن. و حالا وقتش رسید...

  • یوونتوس یوونتوس (4 مهر 1393 ساعت 18:47)

    ببخشید یک سوال! چرا جنسیس لوگوی هیوندای نداره.

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 18:25)

    دوست من عقب ماشین آرم هیوندای درج شده. البته آرمی که در جلو بدنه درج شده مخصوص جنسیس جدیده.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (1 مهر 1393 ساعت 19:30)

    هیوندای راه پیشرفت و رقابت را پیدا کرده. باید بشینیم و ببینیم هیوندای چطور گوی سبقت را از رقبای خود میرباید!!!!!!!!!!!

  • جوانلو جوانلو (26 شهریور 1393 ساعت 23:57)

    طراحیش ازماشینهای ژاپنی یه سروگردن بالاتره.

  • ام اچ بی ام اچ بی (26 شهریور 1393 ساعت 14:44)

    واقعا محشره

  • نادرتیونینگ نادرتیونینگ (25 شهریور 1393 ساعت 16:38)

    رنگ سفیدش با روح و روان آدم بازی میکنه

  • موسوی سید جواد موسوی سید جواد (25 شهریور 1393 ساعت 12:26)

    ولی امکاناتش تقریبا خوبه

  • امین جعفری امین جعفری (24 شهریور 1393 ساعت 13:34)

    خیلی قشنگه طراحی داخل فوق العاده است.

  • امیرپارسا برزگر امیرپارسا برزگر (22 شهریور 1393 ساعت 15:31)

    بدک نیست

  • مهران امانت مهران امانت (20 شهریور 1393 ساعت 18:48)

    من به شخصه ترجیح میدم با همچین قیمتی برم کیا بگیرم از ماشینای کره ای ، یا میتسوبیشی ژاپنی !
    مسلما اونا خیلی با اصالت تر و با کیفیت تر هستن

    نادرتیونینگ نادرتیونینگ (25 شهریور 1393 ساعت 16:28)

    از کجا به این نتیجه رسیدید؟

    فوجی فوجی (26 شهریور 1393 ساعت 15:36)

    شما برو با کیا و میتسوبیشی حال کن با بقیه کار نداشته باش.....

  • پوری پوریا پوری پوریا (20 شهریور 1393 ساعت 17:26)

    فک نکم تاب رقابت با مرسدس بنز کلاسE و Cadillac STS2014رو داشته باشه. هیوندای هنوز خیلی کار داره. با اینکه این ماشین سدان فوق العاده اییه و موتور پر قدرتی داره ولی رقباش با تجربه تر هستند! مخصوصا اینکه در نمایه جلو زیبا تر از هیوندا هستند! . به حر حال باید دید که خریدارا بیشتر سمت کدوم ماشین میرن.

  • بهشی بهشی (20 شهریور 1393 ساعت 15:21)

    ماشین قشنگیه
    از هر برندی که به ذهنشون رسیده کپی کردن

  • فوجی فوجی (20 شهریور 1393 ساعت 13:50)

    وای وای وای خاکستری و سفیدش عجب عروسکیه!!!!

  • عماد جون عماد جون (20 شهریور 1393 ساعت 13:38)

    واقعا طراحی خیلی زیبایی نسبت به نسل قبلی خودش داره

  • سعید هاشمی سعید هاشمی (20 شهریور 1393 ساعت 12:02)

    تلاش کره ای ها تو این چند سال واقعا قابل ستایشه!

  • شروین شاهرخی شروین شاهرخی (20 شهریور 1393 ساعت 02:30)

    من نمیدونم چرا هیوندا آرم و برندش روی جلو پنجره جنسیس نمیزنه،خیلی توی ظاهر و جذبه ماشین تاثیر داره،شایدم ازین میترسه که وقتی کسی دفعه اول میبینتش آرم هیوندا توی ذوقش نخوره!!!!!!

    امیر ماشین باز امیر ماشین باز (24 شهریور 1393 ساعت 12:26)

    به خاطر اینکه جنیسیس نسبت به دیگر محصولات هیوندای لوکس تر میباشد و به نوعی قرار است که کمپانی هیوندای جنیسیس را به عنوان برند لوکس خود انتخاب کند مثل برند لوکس تویوتا که لکسوس یا برند لوکس نیسان که اینفینیتی

    جوانلو جوانلو (7 مهر 1393 ساعت 21:00)

    سلام آقای امیر ماشین باز، برند لوکس سایپا و ایران خوردو اسمش چیه؟؟؟؟؟؟

  • کینگ بنز کینگ بنز (19 شهریور 1393 ساعت 23:05)

    برای صفحه ی آمپر ها طراحی کلاسیک تری استفاده می شد تا جذاب تر بشه!!!