هیوندای جنسیس 2015، فصل دوم

19 شهریور 13936:49
7 دقیقه


هیوندای جنسیس 2015، فصل دوم

دومین نسل از هیوندای جنسیس با جدیت و کیفیت بیشتری از راه رسیده است و آن‌قدر اراده و آرمان‌گرایی در پشت آن نهفته است که مرسدس‌بنز کلاس E را به‌عنوان هدف مستقیم خود برگزیده است. جنسیس جدید می‌تواند جانشین معنوی اولین لکسس LS400 باشد که همین مسیر را طی کرد. گرچه امروزه نسبت به 25 سال پیش و زمان ورود لکسس، تکنولوژی پیشرفت فراوانی داشته و رقابت با خودروهای جاافتاده و لوکس آلمانی بسیار رؤیایی به نظر می‌رسد.

با این وجود، سختی رقابت، هیوندای را نترسانده است. این شرکت از برگزیدن یک پیشرانه هشت سیلندر واهمه‌ای ندارد. موتور V8 پنج لیتری 420 اسب بخار نیرو و 383 پوند فوت تورک تولید می‌کند که قابل مقایسه با موتورهای 12 سیلندر 6.0 لیتری سدانهای لوکس دهه 90 است.

شاسی هیوندای جنسیس جدید توسط لوتوس تیون و تقویت شده است. بنابراین می‌توان انتظار دینامیکی جذاب از آن را داشت نه همانند یک کشتی سنگین. این در حالی است که وزن این خودرو 2090 کیلوگرم است. اما می‌تواند شتاب صفر تا صد 5.0 ثانیه‌ای را برجای بگذارد. مسافت 400 متر را نیز در 13.6 ثانیه با سرعت 169 کیلومتر بر ساعت طی می‌کند و سرعت نهایی آن با وجود محدودیت الکترونیکی به 233 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این ارقام جنسیس را پشت س مرسدس‌بنز E550 4MATIC قرار می‌دهد. البته مرسدس از پاییز با یک موتور جایگزین 6 سیلندر توربو عرضه خواهد شد که وزن آن را کاهش و بهره‌وری و کارایی آن را افزایش می‌دهد.

نیروی ترمزها هم بهبود قابل‌ملاحظه‌ای یافته‌اند و چرخ‌های 19 اینچی با تایرهای هانکوک از سرعت 113 کیلومتر بر ساعت تا توقف کامل به 50.9 متر مسافت نیاز دارند.

در مقایسه‌ای دیگر، میزان سروصدای داخل کابین در حالت درجا 39 دسی‌بل و زمانی که با سرعت 113 کیلومتر بر ساعت کروز می‌کنید، تنها 70 دسی‌بل است که ساکت‌تر و آرام‌تر از رقیب اشتوتگارتی خود می‌باشد و نشان از توجه به عایق‌بندی بهتر و کنترل بیشتر اصوات مزاحم است. این همان روش لکسس در مواجهه با بنز در ابتدای راه بود.

برخلاف انواع هیوندای و کیای اولیه، شاسی با مهندسی دقیق لوتوس، تعادل بالایی را به نمایش می‌گذارد و در سرعت‌های بالا و تغییر مسیر ناگهانی بدون از دست دادن کنترل به وضعیت ثبات می‌رسد. فرمان نیز جدا از ارتعاشات و لرزش است اما همانند تعلیق، احساس خوبی را به راننده منتقل می‌کند.

طراحی داخلی کابین با بهترین مواد و سلیقه اروپایی همراه است. فضای داخل کابین، سخاوتمندانه به نظر می‌رسد. رنگ‌های داخلی، روشن و لوکس هستند. استفاده از صفحه نمایش لمسی بزرگ نیز آسان است.

با قیمت 50 هزار دلاری مدل هشت سیلندر، تجهیزاتی چون ناوبری، نمایش سربالا، سیستم صوتی Lexicon، کمک‌فنرهای الکترونیکی و تجهیزات اضافه دیگر که قیمت آن را تا 55700 دلار بالا می‌کشد، یک انتخاب ممتاز تلقی می‌شود. البته هیوندای معتقد است که بیشتر خریداران به سراغ مدل شش سیلندر دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل می‌روند که قیمت پایه‌ای معادل 38950 دلار دارد. اما اگر شما به دنبال تجربه یک لکسس LS400 با قیمتی به‌مراتب پایین‌تر هستید، مدل 8 سیلندر را از دست ندهید.

هیوندای جنسیس-نمای کلی

هیوندای جنسیس -نمای کلی

هیوندای جنسیس - نمای جلو

هیوندای جنسیس -نمای سمت راست

هیوندای جنسیس - نمای سمت چپ

هیوندای جنسیس - نمای عقب

هیوندای جنسیس -نمای عقب

هیوندای جنسیس -نمای جلو

هیوندای جنسیس -نمای چراغ عقب

هیوندای جنسیس -نمای اگزوز

هیوندای جنسیس -نمای چرخ

هیوندای جنسیس -نمای آرم

هیوندای جنسیس -نمای داخل

هیوندای جنسیس -نمای صندلی جلو

هیوندای جنسیس -نمای صندلی عقب

هیوندای جنسیس -نمای داخل

هیوندای جنسیس -نمای کیلومترشمار

هیوندای جنسیس -نمای داخل

هیوندای جنسیس -نمای دنده

هیوندای جنسیس -نمای موتور