داج چلنجر SRT هلکت تبدیل به مخوفترین هیولای آمریکایی شده است. توان 707 اسب بخاری آن که از موتور هشت سیلندر 6.2 لیتری HEMI با کمک سوپرشارژر حاصل میآید، آن را در رده سوپراسپرتهای گرانقیمتی چون لامبورگینی اوراکان و فراری 458 قرار میدهد.
پیشرانه هلکت در مقایسه با موتور HEMI 392 که در مدلهای معمولی SRT استفاده میشود، بیش از 91 درصد تغییر کرده است. این تغییرات به دلیل مقاومت بالاتر در برابر بارهای بیشتر و فشار افزونتر این موتور است. برای دوام این موتور پرقدرت، میللنگهای فورج کاری شده و سطوح پیستونها و سرسیلندر دچار تغییر و تقویت شدهاند. جالب اینکه فشار سیلندر در لحظه انفجار به 110 بار میرسد که معادل پنج برابر یک خودروی سواری و سبک است.
مصرف سوخت هلکت در اتوبان و جاده طبق استاندارد EPA به میزان 10.69 لیتر در هر صد کیلومتر میباشد. این میزان برای یک ماسل کار تنومند و 707 اسبی، رقم بسیار مطلوبی حساب میشود. این در حالی است که پیش از این انتظار میرفت، عطش این خودرو به سوخت، سیریناپذیر باشد.
البته بادی این نکته را هم در نظر گرفت که در یک رانندگی اسپرت و پرفشار، مصرف سوخت به شدت افزایش مییابد و در چشم برهم زدنی، باک سوخت خودروی شما را تخلیه خواهد کرد.
اعتمادبهنفس داج باعث شده تا این خودرو را با سه خودروی سوپراسپرت و یا اسپرت گرانقیمت نامدار مقایسه کند که نسبت به آن، گرانتر، ضعیفتر و پرمصرفتر میباشند.
لامبورگینی آونتادور با قدرت 700 اسب بخار، بیش از 425 هزار دلار قیمت دارد و مصرف سوخت آن در جاده، 13 لیتر میباشد.
آستون مارتین ونکوئیش هم با دارا بودن 576 اسب بخار نیرو، 287 هزار دلار قیمت دارد و مصرف سوخت آن هم 13 لیتر در صد کیلومتر مسیر بزرگراهی است.
مرسدس بنز SLS AMG GT هم با قدرت 583 اسب بخار و قیمت 221 هزار دلار، مصرفی معادل 12.4 لیتر در صد کیلومتر دارد.
همه اینها در حالی است که داج چلنجر SRT هلکت با قیمت 59995 دلاری خود، بسیار ارزانتر و در عین حال، مقرون به صرفهتر از این خودروها میباشد. البته هیچگاه خریداران این خودروها، به هلکت به عنوان یک جایگزین برای ماشین خود نگاه نمیکنند زیرا تنها دلیل خرید این خودروها، سرعت یا تواناییهای فنی آنها نیست.