کلاس C را میتوان یک نسخه کوچک شده از سدان فوق لوکس S دانست. بنابراین طبیعی است که همانند برادر بزرگتر خود، در این کلاس هم شاهد نسخه هیبریدی باشیم. این یکی از 10 نسخه هیبریدی مرسدس بنز است که این شرکا آلمانی در طول سالهای آینده روانه بازار خواهد کرد.
پلتفرم مورد استفاده در این خودرو و کلاس C به خوبی از قابلیت پشتیبانی از قوای دوگانه هیبریدی برخوردار است.
در بخش پیشرانه این خودرو از ترکیب یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری به عنوان بازوی احتراق داخلی با قدرت 208 اسب بخار و یک موتور الکتریکی 80 اسبی به عنوان جفت آن استفاده میشود. انتقال نیرو توسط گیربکس هفت سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب صورت میگیرد.
در مقایسه باید کلاس اس هیبریدی را با موتور 3.0 لیتری شش سیلندر 328 اسبی و موتور الکتریکی 107 اسبی خاطر نشان سازیم. با وجودی که S550 هیبریدی، قدرتمندتر از C350 هیبریدی است اما کارآمدی برادر کوچکتر بهتر ارزیابی میشود.
این خودرو 32.2 کیلومتر مسافت را بدون استفاده از بنزین طی میکند. مصرف سوخت متوسط آن نیز طبق استانداردهای اروپا، 2.8 لیتر در صد کیلومتر میباشد.
طراحی مدولار سیستم موتور و باتری الکتریکی باعث میشود تا مرسدس بنز به سرعت هر ده مدل خود را با این فناوری آماده سازد. این شرکت برای کارایی بهتر حتی به دنبال مدلهای دیزلی هیبریدی است و حتی گفته میشود که نسخههای پرقدرتی از AMG با قوای هیبریدی در راه میباشند.
مرسدس بنز C350 پلاگین هیبریدی از اوایل سال آینده روانه بازار میشود. عشق به خودروهای هیبریدی باعث نمیشود تا مرسدس از خودروهای تمام الکتریکی نظیر کلاس B الکتریکی غافل شود. نسخههای الکتریکی نسل جدید اسمارت فورتو و فورفور نیز تا سال آینده روانه بازار میشوند. آینده از آن خودروهای سبزتر خواهد بود. غیر از این است؟