هر دو نسخه هاچ بک و واگن تورر هوندا سیویک در اروپا با تغییراتی در طراحی و ظاهر و افزودن یک کلاس اسپرت با الهام از مدل تایپ R ارتقا مییابند.
در نیمه عمر این نسل از هوندا سیویک، این فیس لیفت و تغییرات شامل چراغهای جدید جلو که با چراغهای روزتاب یکپارچه شدهاند، سپرهای بازطراحی شده، چرخهای آلیاژی 17 اینچی، اسکرت های جانبی و اسپویلر و چراغهای LED عقب میشود.
پیشرفتهای جزئی در داخل کابین نیز به وقوع پیوسته است. طرحهای تازه برای روکش صندلیها، تریم جدید درها با دستگیره کرومی و کنترل پنل مرکزی با رنگ مشکی متالیک از موارد قابل تشخیص میباشند. اما مهمترین تغییرات در بخش نرمافزاری و یک سیستم آندروید برای اطلاعات و سرگرمی با یک صفحه نمایش 7 اینچی لمسی میباشند.
در بخش فنی، از ترمزهای خودکار جدید با نام ترمز شهری فعال (CTBA) اکنون به صورت استاندارد در همه مدلها استفاده میشود.
متأسفانه در زیر هود تغییری مشاهده نمیشود و دامنه تغییرات به همینجا محدود میگردد. موتور 118 اسبی این خودرو بیشتر روی راندمان بالا تمرکز دارد تا قابلیتهای اسپرتی. یک موتور 1.6 لیتری دیزلی 140 اسبی نیز برای اروپاییان، انتخاب بهتری تلقی میگردد. نوع R سیویک نیز ممکن است با موتور توربوشارژر و ویژگیهای پر رنگ تر اسپرت نظیر اسپویلر بزرگتر در نیمه سال 2015 معرفی گردد.