سوبارو با مدل BRZ و خواهرخوانده آن یعنی تویوتا GT 86 ثابت کرد که قادر است خودرویی اسپرت، جذاب و ارزان بسازد. از طرفی خودروهای سوبارو به ویژگیهای دینامیکی مطلوب، به واسطه موتور باکسر با مرکز ثقل پایین و انتقال نیروی چهار چرخ معروف بودهاند.
حالا با معرفی مدلهایی اسپرت نظیر WRX STI، صحبت از خودرویی است که بتواند در برابر نیسان GT-R و پورشه 911 قد علم کند. برای این منظور یک طرح پیشنهادی توسط کاراسکوپ برای سوپرکار سوبارو طراحی شده است.
در مرحله اول طراحی سوپرکار تویوتا FT-1 به عنوان مدل امروزی و جانشین سوپرا میتواند الگوی سوبارو قرار گیرد. از این جهت که به هر حال تویوتا مالک درصد بزرگی از سهام سوبارو است. اما خودروی اسپرت سوبارو کمی خشنتر خواهد بود و طراحی آن فاقد انحناها و ظرافتهای تویوتا میباشد.
الگوی دوم در این طراحی هم مدلهای فعلی BRZ میباشند. با این وجود بهجز چراغها نکته مشترک دیگری دیده نمیشوند. جلوپنجره ذوزنقه ای سوبارو هو اینک در شکاف بزرگ سپر جلو دیده میشود. هواکشهای جانبی و ستون C کلافی شکل نیز الگوهایی مفهومی و جذاب هستند که متعلق به خودروهای گران قیمت سوپر اسپرت میباشند.
برای پیشرانه سوبارو از موتور شش سیلندر 3.6 لیتری بوکسر یا تخت همراه با توربوشارژر استفاده میکند که ما را به یاد موتورهای پورشه میاندازد. مشخص است که مزایای این نوع پیشرانه که در پورشه هم مشاهده میشود در اینجا نیز تکرار خواهند شد. برای انتقال نیرو هم میتوان یک گیربکس 8 یا 9 سرعته دوکلاچه با تعویض و شیفت سریع را آرزو کرد.
چنین خودرویی میتواند حتی فراتر از نیسان GT-R عمل کند و یک کابوس دلهرهآور برای خودروهایی چون پورشه 911 توربو S و مک لارن MP4-12C و یا خودروهای ارزانتری چون مرسدس AMG GT و جگوار F-Type نوع R و شورولت کوروت Z06 باشد.
متأسفانه با وجودی که ما چنین تواناییهایی را برای ساخت این خودروی سوبارو مهیا میبینیم، اما شاید تصمیم نهایی برای تولید چنین خودرویی که میتواند سوبارو را بار دیگر از حاشیه به متن بیاورد، نیاز به شجاعت تصمیمگیری و سرمایهگذاری کلان داشته باشد که باعث میشود چنین برنامه ای در هاله ای از ابهام قرار گیرد.