شبح رولز رویس سری 2 یک سدان بسیار لوکس و مجلل اشرافی است که مشتریان خاصی دارد. این یک خودرو برای مشتریان جوان و پولداران تازه به دوران رسیده نیست. خودرویی نیست که تنها به عنوان ماشینی برای حمل و نقل از آن استفاده شود. یا نهایتاً حتی یک وسیله مدرن تکنولوژیک نیست. رولزرویس همیشه چیزی متفاوت بوده است. خودرویی برای نمایش کمالگرایی و تفاخر و نشانه ای از هنر دست و تزئینات گرانقیمت لوکس در یک وسیله ماشینی بزرگ و حد اعلای راحتی و دلپذیری.
رولز رویس یک مد زودگذر نیست بنابراین طراحی آن حال و هوای گذشته را با خود به همراه دارد. با اینکه رولزرویس اکنون زیرمجموعه ب ام و محسوب میشود اما استقلال خود را تا حد زیادی حفظ نموده است. سری گوست در سال 2009 معرفی و در سال 2010 وارد بازار شده است. از سال 2014 مدل بروز شده گوست را با نام سری II میشناسیم.
در حالی که 100 درصد رولزرویسهای فانتوم کاملاً سفارشی ساخته میشوند، این آمار در مورد گوست به 82 درصد میرسد. این از سویی نشان میدهد که گوست در مدل استاندارد و پایه هم با سلایق بسیاری از مشتریان عمدتاً مشکلپسند سازگار است و نشان از شناخت سلایق مشتریان توسط رولز رویس دارد.
در گوست جدید چراغهای LED و تغییراتی ظریف در جلوی خودرو که به سختی قابل تمایز هستند، صورت پذیرفته است. ابعاد خودرو بسیار بزرگ است. این یعنی فضای بسیار خوب برای سرنشینان مخصوصاً در عقب. صندلیها تنها یک نشیمنگاه ساده نیستند بلکه همانند یک پیله حمایتی کارهای سرد و گرم کردن و ماساژ را نیز انجام میدهند. پوشش داخلی و صندلیها نیز از گرانترین نوع چرم استفاده شده است. رنگآمیزی، لوکسی و آرامش در این کابین حرف اول را می زند. باز شدن درهای عقب به صورت معکوس کمی سوار شدن را در ابتدا گیجکننده مینماید. اما حذف ستون وسط با وجود این تمهید میسر نشده و در حال حاضر فلسفه این سبک باز شدن درها مشخص نیست. درها با زاویه 90 درجه باز میشوند و فضای گرم و نرم داخلی به شما خوشآمد میگوید. فضای پا وسیع و سخاوتمندانه است. روکش چوب روشن هم بر جذابیت کابین میافزاید. مخصوصاً وقتی سقف شیشه ای بزرگ آن را باز نمایید، تمام کابین روشن و شیک به نظر میرسد.
در زیر کاپوت یک موتور 6.6 لیتری 12 سیلندر مجهز به توربوشارژر دوقلو را خواهید یافت. این موتور عظیم قادر است 563 اسب بخار نیرو و 575 پوند فوت گشتاور تولید کند. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک صورت میگیرد. بدین ترتیب این غول سنگینوزن قادر است شتاب صفر تا 96 کیلومتر را در 4.8 ثانیه برجای گذارد. با این وجود نهایت سرعت آن به صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
در پشت فرمان راننده احساس یک خلبان را خواهد داشت که در پشت سکان یک قایق نشسته است. حرکات بدنه و رانندگی با آن سنگین البته با وقار است. در سر پیچهای تند و با سرعت بالا بدنه حرکات و چرخشی اضافه دارد. به هر حال قرار نیست که با یک رانندگی هیجانی، سرنشینان متشخص صندلیهای پشتی را به اینسو و آنسو پرتاب کنیم!
استفاده از مواد مرغوب و طبیعی، آرامش بی نظیر، قدرت فراوان و حضور بسیار چشمگیر و با شکوه در جاده از رولز رویس گوست، خودرویی متفاوت و شاهکار ساخته است. شاید از نظر تکنولوژی و امکانات به پای مرسدس بنز کلاس S نرسد یا مثل بنتلی مورد پسند افراد معروف و ستارهها نباشد، اما با وجود قیمت پایه 250 هزار دلاری، یک انتخاب بسیار بسیار خاص خواهد بود.