فراری قرار است نسخه کانسپت فراری که به افتخار سرجیو پینین فارینا طراحی شده و در سال 2013 در نمایشگاه ژنو معرفی شد را به تولید برساند اما این تولید بسیار محدود و منحصر به تنها شش دستگاه خواهد بود.
این میتواند فرصتی برای ثروتمندترین کلکسیونرها برای یک سرمایهگذاری باشد. در حالی که نسخه خاص F60 آمریکا اخیراً با قیمت گزاف 2.5 میلیون دلاری عرضه شد، قیمت مدل سرجیو به نظر کمتر نخواهد بود و البته آخرین گزارشها از قیمت 3 میلیون دلاری و پیشفروش هر شش دستگاه حکایت دارند.
پینین فارینا، طراح شهیر و افسانه ای در طول عمر خود بسیاری از معروفترین خودروها را طراحی کرد. فراری 458، آخرین شاهکار استودیوی او در طول چهل سال رهبری جریان طراحی خودروهای زیبا بود. مدل کانسپت که به احترام او و برای یادبود این مرد فقید با نام سرجیو نامگذاری شد، یک اسپایدر 2 نفره بدون سقف با طراحی رادیکال برای کسب حداکثر لذت رانندگی است.
زیربنای این خودرو با فراری 458 اسپایدر یکی است. این یعنی موتور هشت سیلندر 4.5 لیتری با خروجی 570 اسب بخار در سینه این خودرو میتپد. شتاب صفر تا صد آن نیز زیر 3.4 ثانیه برآورد شده است. نهایت سرعت این خودرو فراتر از 322 کیلومتر بر ساعت میباشد. برای بهینهسازی آئرودینامیکی این خودرو از تونل باد Grugliasco بهره گرفته شده است. استفاده از بدنه فیبرکربنی باعث صرفهجویی 10 درصدی نسبت به آلومینیوم شده است. چرخهای 21 اینچی یک تکه، نداشتن و حذف شیشه جلو و خطوط خاص روی بدنه جلب توجه زیادی میکنند. نداشتن شیشه جلو باعث میشود تا باد مستقیماً با سر و صورت سرنشینان برخورد داشته باشد که برای تعدیل این مسئله، لبههای آئرودینامیکی از سرعت 50 کیلومتر بر ساعت، جهت هوا را به سمت بالای سر سرنشینان تغییر میدهند. به این سبک آئرودینامیکی، شیشه جلوی مجازی میگویند که بدون حضور شیشه، تأثیر آن به گونه ایست که انگار وجود واقعی دارد.