1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رنجروور الکتریکی طالب مبارزه با تسلا X

رنجروور الکتریکی طالب مبارزه با تسلا X

12 آبان 1393
  • 5

هنوز کراس اوور تمام الکتریکی تسلا مدل X وارد بازار نشده است و تا پاییز آینده نیز روئیت نخواهد شد، اما پورشه و لندروور، برای رقابت با آن خود را گرم می‌کنند. تسلا توانسته در بازار خودروهای لوکس با سدان مدل S خود رخنه کند و بنابراین بعید نیست که کراس اوور لوکس آن نیز در بین شاسی بلندها، غوغایی برپا کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که لندروور روی یک مدل تمام الکتریکی از رنجروور کار می‌کند. این نخستین خودروی الکتریکی رنجروور می‌باشد. خودرویی که فوق العاده لوکس خواهد بود و با توجه به سیستم تعلیق و فنربندی بادی قابل تنظیم، قادر خواهد بود در مسیرهای خارج از جاده و صعب‌العبور نیز مانور دهد. بدین ترتیب یک خودروی آفرود واقعی الکتریکی را شاهد خواهیم بود که در عین حال از راحتی و تجهیزات لوکس نیز چیزی کم ندارد.

البته برای خودروهای شاسی‌بلند، چالش‌های بیشتری وجود دارد. این خودروها ذاتاً سنگین‌وزن می‌باشند. بنابراین با وجود باتری‌ها بازهم وزن بیشتری خواهند یافت. در این صورت عملکرد آن‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد. در عین حال شارژ باتری‌ها نیز کاهش یافته و برد مسافت نیز کمتر می‌شود. مخصوصاً زمانی که در مسیرهای پر اصطکاک باید حرکت نمود که قابل مقایسه با جاده‌ها نیستند.

پیش‌بینی می‌شود رنجروور الکتریکی چیزی حدود 90 هزار پوند قیمت داشته باشد. اما نکته بدتر این است که طبق برآورد مجله Autocar این خودرو تا سال 2017 وارد بازار نمی‌شود که شاید دیگر برای جلوگیری از جولان تسلا دیر شده باشد.



نظرات

  • میلادحسنی میلادحسنی (14 آبان 1393 ساعت 08:32)

    خودرو های برقی تو دنیا فقط تسلا معروفشونه

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (12 آبان 1393 ساعت 23:47)

    واقعا ماشینای الکتریکی تشلا بی نطیرن. تا ندارن. تک تک هستن. هر چند من طرفدار ماشین اروپایی هستم اما تو این یه مورد برعکسه.

  • یوونتوس یوونتوس (12 آبان 1393 ساعت 11:24)

    آقا این تسلا اصلا کی هست؟ کجا هست؟ چرا انقدر بی سر وصداست؟ چرا انقدر فروشش کمه؟!

    ادزیو ادزیو (13 آبان 1393 ساعت 01:21)

    داخل ویکیپدیا بزن tesla motors

    امیر ماشین باز امیر ماشین باز (13 آبان 1393 ساعت 11:22)

    کمپانی تسلا امریکایی می باشد و فقط در ساخت اتومبیل های تمام برقی شهرت دارد مدل s این کمپانی که کاملا برقی است میتواند بردی تا 400 کیلومتر را برود که برای یک ماشین برقی رقم فوقوالعاده ای محسوب میشود ضمن اینکه بسیار لوکس است و میتواند ظرف مدت 4.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برسد حالا این کمپانی مدل cuv ان را نیز معرفی کرده که این مدل x نام دارد و اولین خودروی این کمپانی تسلا رودستر میباشد که یک خودرو اسپرت است و شاسی ان مطعلق به لوتوس بود فروش کم به علت گران بودن محصولات این کمپانی است اما در جهان به خصوص در اروپا و امریکا این کمپانی کاملا شناخته شده و معروف است