رنو میگوید اگر مدل کانسپت هیبریدی Eolab PHEV را به تولید برساند، قیمت آن در حدود کلیو DCI خواهد بود. این یعنی خودروی فوقالعاده رنو با بهرهوری سوخت بسیار بالا، گرانتر از یک کلیوی دیزلی نخواهد بود.
پایین آوردن قیمت Eolab PHEV در حد زیر 20 هزار یورو یا 25 هزار دلار، باعث رقابتی شدن آن خواهد شد. البته رنو میگوید که تولید انبوه این خودرو مقرونبهصرفه نیست. در حالی که قیمت کلیو DCI 90 با موتور 90 اسبی 18500 یورو یا 23580 دلار میباشد.
رنو Eolab PHEV کانسپت در هر صد کیلومتر تنها 1 لیتر سوخت مصرف میکند. میزان آلایندگی این خودرو هم تنها 22 گرم CO2 در هر کیلومتر میباشد که یکششم خودروهای مشابه است. این ارقام با آرش و شگفتانگیز با توجه به توجه بیشتر روی موضوع کاهش وزن و آئرودینامیک حاصل شدهاند. پیشرانه هیبریدی پلاگین این خودرو از یک موتور بنزینی سه سیلندر 1.0 لیتری با قدرت 75 اسب بخار و یک موتور الکتریکی با باتریهای 6.7 کیلووات ساعتی شکل گرفته است. برای انتقال نیرو هم از گیربکس سه سرعته بدون کلاچ که با موتور الکتریکی یکپارچه شده استفاده شده است.
پس چگونه رنو با توجه به این تکنولوژی قادر است این خودرو را ارزانتر از یک خودروی معمولی به فروش برساند؟ درواقع رنو بجای استفاده از مواد گرانقیمتی نظیر فیبر کربن، به مواد سادهتری چون آلومینیوم و فولاد سبکوزن و سایر کامپوزیتها روی آورده است. نهایتاً اینکه وزن خودرو به 995 کیلوگرم میرسد. بعلاوه اینکه هزینههای نگهداری و تعمیر قطعات فیبر کربنی نیز گران است و در عوض مثلاً یک درب آلومینیومی ضربه دیده را به راحتی میتوان اصلاح و تعمیر نمود.
به گفته رنو بیش از 110 نوآوری مخصوصاً در سیستم انتقال نیرو در Eolab PHEV کانسپت بکار رفتهاند. لااقل اگر هم این خودرو به تولید نرسد، از این نوآوریها در مدلهای تولیدی آینده این خودروساز استفاده خواهند شد.