لکسس هیبریدی در نقش تاکسی

17 آبان 139311:01
3 دقیقه


لکسس هیبریدی در نقش تاکسی

اگر به کشورهای اروپایی مسافرت کرده باشید، با خودروهای سدان لوکس و گران قیمتی چون مرسدس بنز و ب ام و به عنوان تاکسی های شهری برخورد نموده اید. یکی از دلایل استفاده از چنین خودروهایی، اهمیت و ارزش برای رفاه و تشخص بخشیدن به مسافران است. در واقع هیچ کسی به عنوان مسافر، سوار شدن به یک خودروی رده پایین را به یک خودروی لوکس و با کلاس ترجیح نخواهد داد. این جدا از قابلیت اعتماد طولانی مدت و کیفیت بالای این خودروها می باشد.

اخیرا لکسس نیز تصمیم گرفته تا اولین خودروی تاکسی خود را معرفی کند. این خودرو یک لکسس مدل GS 300H هیبریدی است که در نمایشگاه تاکسی اروپا در کلن آلمان آشکار شده است.

البته شرکت مادر یعنی تویوتا سالهاست که با مدل هیبریدی تویوتا پریوس به عنوان تاکسی در خیابانها حضور دارد. اما حضور لکسس می تواند طیف بیشتری از مردم را با سواری در یک خودروی لوکس و راحت و بی صدا آشنا کند و شاید آنها را روزی تبدیل به مشتریان لکسس نماید.

خودروهای هیبریدی یکی از گزینه های بسیار مطلوب برای تاکسی ها به شمار می روند. مخصوصا در اروپا که قیمت سوخت گران است، سفرهای داخل شهری با کمک نیروی الکتریکی باتری ها مخصوصا در ترافیک، کمک بزرگی به صرفه جویی در هزینه سوخت خواهد کرد.

قیمت ناخالص یک لکسس هیبریدی GS 300h حدود 38900 یورو یا 48600 دلار می باشد. این خودرو مجهز به یک گیربکس اتوماتیک، کروز کنترل، صفحه نمایش لمسی چند منظوره 8 اینچی، دوربین دید عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مجزا برای جلو و عقب، روکش صندلی های چرمی، سیستم گرمایش و سرمایش درون صندلی ها، کنترل برقی صندلی ها و امکاناتی از این قبیل به صورت استاندارد می باشد.

در بخش پیشرانه از یک موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری 220 اسبی که با یک موتور الکتریکی جفت می شود، بهره گرفته شده است. مصرف سوخت لکسس GS 300h به طور متوسط 4.7 لیتر در هر صد کیلومتر و میزان آلایندگی آن 109 گرم CO2 در هر کیلومتر می باشد.

لکسس هیبریدی

لکسس هیبریدی