عنوان این مطلب ممکن است باعث این اشتباه شود که شرکت یا کارگاهی این دو خودرو یعنی بنتلی کانتیننتال و پورشه پانامرا را با هم ترکیب کرده است و مثلاً همانند پزو آردی، موتور یکی را درون بدنه دیگری گذاشته، اما همانطور که واقف هستید، پورشه و بنتلی هر دو از زیرمجموعههای شرکت فولکس واگن به شمار میآیند. بنابراین برای آینده بنتلی نقشه دیگری کشیده شده است.
فولکس تصمیم گرفته تا برای کاهش هزینههای تولید خودروها، از پلتفرمهای محدود و مشترکی بین خودروهای مختلف خود استفاده کند. مثال بارز این قضیه، پلتفرم MQB است که در بسیاری از خودروهای فولکس، اشکودا، سئات، آئودی و پورشه بکار گرفته میشود. پلت فرم دیگر برای خودروهای اسپرتی نظیر پانامرا و سدان های لوکس و بزرگ آئودی و فولکس MSB نام دارد. این پلتفرم در نسل آینده پانامرا که در سال 2016 روانه بازار میشود، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
بنتلی کاتیننتال نیز در اواسط سال 2017 روی این پلتفرم سوار خواهد شد. از ویژگیهای پلتفرم MSB وزن سبک آن بهواسطه استفاده از آلومینیوم و توزیع وزن مناسب برای دینامیک بهتر خودرو میباشد. بدین ترتیب، نسل آینده کانتیننتال بدون افزایش وزن میتواند از تجهیزات و امکانات بیشتری بهره ببرد.