پانامرا توربو S، باشکوه‌ترین خودروی پورشه

27 آبان 13936:43
8 دقیقه


  پانامرا توربو S، باشکوه‌ترین خودروی پورشه

زمانی پورشه برای تحقیق روی خودروهای سدان یا شاسی‌بلند مورد شماتت قرار می‌گرفت و بودجه‌هایی که صرف تحقیقات روی این خودروها می‌کرد، بیهوده به نظر می‌رسید. طرفداران دوآتشه پورشه، علاقه ای به خودرویی بزرگ و لوکس نداشتند و می‌خواستند تمام توجه پورشه روی خودروهای اسپرت آن متمرکز گردد. اما زمانی که پورشه، نخستین شاسی بلند خود یعنی مدل کاین را روانه بازار کرد، استقبال از آن به نحوی باورنکردنی خوب بود. در مورد پانامرا هم همین اتفاق افتاد. و این نشان می‌دهد که پورشه توانسته واقعاً مدلهای خوب و جذابی خلق کند که تلفیقی درست از راحتی و فضای بزرگ‌تر برای سرنشینان بیشتر و دینامیک و توانایی‌های خارق‌العاده و منحصر به فرد پورشه باشند.

پانامرای توربو S بالاترین نسخه استاندارد این خودرو است. درست است که مدلهای سفارشی و ویژه ای از این خودرو نیز وجود دارند اما نسخه استاندارد آن در حال حاضر در میان خودروهای سوپرلوکس اسپرت، سیکی از بهترین‌ها می‌باشد.

سال 2014 همزمان با تجدید نظر و اصلاح این خودرو، نسخه کشیده‌تر آن نیز با فاصله بین دو محور بیشتر روانه بازار شد. در اصل مدل‌های کشیده و لانگ، پاسخی به نیاز بازار بزرگ و مشتریان چینی می‌باشد. در حالی که استقبال از آن در اروپا و مخصوصاً آمریکا نیز بسیار مطلوب بوده است.

پانامرا توربو S-نمای کلی

 پانامرا توربو S-نمای کلی

 پانامرا توربو S-نمای کلی

طول این خودرو 5.17 متر، عرض آن 1.93، ارتفاع آن 1.42 و فاصله بین محورهای جلو تا عقب آن نیز 3.07 متر می‌باشد. وزن خالص خودرو نیز 2.0 تن می‌باشد. فضای اضافه شده به فاصله بین دو محور باعث شده تا سرنشینان عقب از جای پایی آرمانی برخوردار شوند و بتوان صندلی‌های ویژه VIP را برای آن تدارک دید.

در زیر کاپوت این غول زیبا و باشکوه، موتور هشت سیلندر 4.8 لیتری مجهز به توربوشارژر دوقلو قرار دارد. این پیشرانه 570 اسب بخار نیرو در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و 590 پوند فوت گشتاور در دور موتور 2500 دور بر دقیقه تولید می‌کند. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس هفت سرعته خودکار با کلاچ دوگانه به هر چهار چرخ خودرو صورت می‌گیرد.

پانامرا توربو S-نمای کلی

 پانامرا توربو S-نمای کلی

 پانامرا توربو S-نمای عقب

شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این خودروی سنگین وزن لوکس، تنها 3.5 ثانیه است. برای رسیدن به سرعت 160 کیلومتر هم به 8.2 ثانیه زمان نیاز است و نهایت سرعت آن با وجود محدودکننده الکترونیکی سرعت روی 309 کیلومتر بر ساعت قرار می‌گیرد. برای توقف این خودرو نیز از سرعت 113 کیلومتر بر ساعت به خط ترمزی 44.5 متری نیاز است. بنابراین مشاهده می‌کنید که این آمار و ارقام چیزی از خودروهای کوپه سوپراسپرت کم ندارند و به خوبی یارای برابری با این خودروها را دارند. در حالی که پیشرانه این خودرو با 911 توربو مشترک است، تنها 0.2 ثانیه شتاب گیری صفر تا صد آن کندتر است.

در بحث مصرف سوخت، پانامرای توربو S در شهر 15.68 لیتر و در بزرگراه 9.8 لیتر و در هنگام تست و مسابقه 19.6 لیتر سوخت مصرف می‌نماید. این ارقام نشان می‌دهد که در رانندگی آرام و کم‌فشار، مصرف سوختی نرمال و طبیعی خواهید داشت.

قیمت پایه این مدل پانامرا 201 هزار دلار است که با سفارش تمامی تجهیزات و گزینه‌های سفارشی، نهایتاً به 241 هزار دلار می‌رسد. پرداخت ربع میلیون دلار برای خودرویی با توانایی‌های پورشه 911 و امکانات مرسدس کلاس اس و فضای داخلی بزرگ در حد رولز رویس، به نظر منطقی می‌آید.

پانامرا توربو S-نمای چراغ جلو

 پانامرا توربو S-نمای چراغ جلو

 پانامرا توربو S-نمای چراغ عقب

پانامرا توربو S-نمای موتور

 پانامرا توربو S-نمای داخل

 پانامرا توربو S-نمای داخل

پانامرا توربو S-نمای داخل

 پانامرا توربو S-نمای داخل

 پانامرا توربو S-نمای داخل

 پانامرا توربو S-نمای داخل

 پانامرا توربو S-نمای داخل

 پانامرا توربو S-نمای داخل