میتسوبیشی میخواهد آخرین شانس خود را با دهمین نسخه از لنسر اوولوشن بیازماید و پس از آن دیگراین مدلهای اسپرت لنسر به پایان عمر خود میرسند و چراغ EVO خاموش میشود.
لنسر اوولوشن یا EVO ده نسل یا نسخه را آزموده است. نسخه نهایی که برای سال 2015 تدارک دیده شده، یک نسخه تولید محدود است که قابلیتهای ارتقا یافته ای دارد. این یک نسخه GSR با گیربکس پنج سرعته دستی است که قدرت و اسب بخار بالاتر و تنظیم دقیق سیستم تعلیق از ویژگیهای آن میباشد. از این خودرو به تیراژ 2000 دستگاه تولید خواهد شد.
به گفته Don Swearingen معاون مدیر اجرایی میتسوبیشی آمریکای شمالی، مدل Evo XI دیگر روی میز قرار ندارد و گزینههای دیگری از جمله یک نسخه ویژه برای ژوئن سال آینده برنامهریزی شدهاند که جانشین مدلهای EVO خواهد شد.
در حال حاضر، میتسوبیشی اِولوشن از یک موتور چهار سیلندر توربوشارژر 2.0 لیتری مجهز به اینتر کولر بهره میگیرد که قدرت تولیدی آن 291 اسب بخار در دور موتور 6500 دور بر دقیقه و گشتاور خروجی آن 406 نیوتن متر در دور موتور 4000 میباشد. گیربکس در مدل GSR به صورت 5 سرعته دستی و در مدل MR به صورت 6 سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه و شیفتر دستی اسپورترونیک (TC-SST) میباشد.
هر دو مدل از سیستم کنترل چهار چرخ (S-AWC) و انتقال نیرو به چهار چرخ (AWD) برخوردارند.