1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

10 دی 1393
  • 2
  • 15290

سال 2005 کرایسلر 300 با ایده ای بی‌پروا وارد بازار شد. یک سدان بسیار پرقدرت و در عین حال مقرون‌به‌صرفه که چهره ای با ابهت همچون یک بنتلی مدرن داشت و با ابعاد بزرگ و کامل و پیشرانه‌های شش و هشت سیلندر پرتوان، یک معامله رؤیایی بود.

با این وجود بسیاری از ویژگی‌های جذاب نسل اول این خودرو از سال 2011 ناپدید شدند و آن خودروی جذاب و ترسناک، کمی معتدل‌تر شد. البته هنوز، فضای زیاد داخلی، موتور پر قدرت و تکنولوژی‌های جدیدی چون گیربکس هشت سرعته اتوماتیک را داریم که به آن‌ها دل‌خوش باشیم.

در سال 2015، کرایسلر 300 با سپر جدید و تجدید نظر در چهره ظاهری با افزایش اندازه جلوپنجره مشبک و تغییر چراغهای عقب، همچنان در بازار حضور دارد. نکته جالب اینکه پلتفرم این خودرو از روی داج چارجر جدید یعنی پلتفرم MATE انتخاب شده است اما طراحی بیرونی آن تغییر خاصی را نشان نمی‌دهد. تقریباً باید گفت که با وجود تغییر اساسی خودرو در زیر پوسته، عدم تغییرات در طراحی آن یک نکته منفی محسوب می‌گردند.

تغییرات داخلی نیز ظریف هستند. اما بر خلاف داج چارجر، کج‌سلیقگی در اینجا به چشم می‌آید. برخلاف طراحی مجلل بیرونی، داخل کابین، ساده و قدیمی به نظر می‌رسد. تجهیزات استاندارد شامل تریم داخلی با روکش چرمی می‌شود. یک نمایشگر بزرگ 8.4 اینچی لمسی با نرم‌افزار Uconnect نیز برای بهبود رابط کاربری مورد استفاده قرار گرفته است. صندلی‌ها محکم و در عین حال راحت می‌باشند. دو مدل اسپرت 300S و لوکس 300C نیز از تریمی جذاب‌تر بهره می‌برند. در مجموع با این خودرو، یک کابین گرم و نرم و راحت را تجربه خواهید کرد که با وجود پنجره‌های کوتاه و کلاف درهای بلند آن، اطمینان خاطر از ایمنی بیشتری را نیز به همراه می‌آورد.

موتور شش سیلندر 3.6 لیتری این خودرو چندان مدرن به نظر نمی‌رسد. خبری از توربوشارژر یا حتی تزریق مستقیم سوخت نیست. این موتور می‌تواند 300 اسب بخار نیرو تولید کند که به دیفرانسیل عقب منتقل می‌شود. یک نسخه دو دیفرانسیل از این خودرو نیز وجود دارد که در این صورت، قدرت پیشرانه آن به 292 اسب بخار کاهش می‌یابد.

گیربکس هشت سرعته خودکار با عملکردی قاطع و آرام در جاده‌ها، بسیار دلپذیر است. امکان تعویض دستی دنده نیز می‌تواند جذاب باشد. شتابگیری صفر تا صد 6.3 ثانیه ای و صفر تا 160 15.8 ثانیه ای بهتر از متوسط رقبای این کلاس محسوب می‌شوند. البته نهایت سرعت خودرو تنها در 193 کیلومتر بر ساعت به صورت الکترونیکی محدود گردیده است.

طول کرایسلر 300 اندکی بیش از 5 متر و عرض آن 1.91 متر و ارتفاع آن 1.5 متر می‌باشد. فاصله بین دو محور نیز 3.05 متر می‌باشد که نشان از فضای بسیار وسیع داخلی مخصوصاً برای پاها و شانه‌های 5 سرنشین دارد. وزن این سدان لوکس به 1930 کیلوگرم می‌رسد که با توجه به ابعاد قابل توجه آن، مناسب است.

مصرف سوخت کرایسلر 300 مدل 2015 در شهر 10.46 لیتر و در بزرگراه 9.11 لیتر اعلام شده است. قیمت پایه این خودرو در مدل لیمیتد، 32 هزار دلار، در مدل AWD آن 35800 دلار و در مدل لوکس 38890 دلار و در مدل اسپرت پلاتینیوم 43 هزار دلار تعیین شده است.

 کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

 

 کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

 کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

 کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

 کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

 کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

 کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

 کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

 کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

 کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

 کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

 کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

 کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

 کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

 کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

 کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

 کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

 کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

 کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

 کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

 کرایسلر 300، کشتی لوکس آمریکایی

منبع پدال



نظرات

  • ادزیو ادزیو (10 دی 1393 ساعت 13:15)

    اقا اون قدر ها هم کشتی نیستا

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (10 دی 1393 ساعت 10:37)

    خیلی با حال شده