لکسس مدل LS را مجهز به پیل سوخت هیدروژنی می کند

13 دی 13936:03
4 دقیقه


لکسس مدل LS را مجهز به پیل سوخت هیدروژنی می کند

سوخت هیدروژن در خودروها تنها خروجی بخار آب را به همراه دارد و بنابراین سوختی بسیار پاک محسوب می‌گردد. اما مشکل اساسی نبود زیرساختهای کافی برای استفاده از این تکنولوژی است. در سالهای اخیر با توجه ویژه دولت‌ها در برخی ایالتهای آمریکا، اروپا و ژاپن، برای ساخت ایستگاههای شارژ و سوخت گیری هیدروژن، امکان استفاده از چنین خودروهایی به صورت محدود فراهم گشته است. حتی دولت‌ها برای خرید و استفاده از این نوع خودروها، مقادیر بالایی تخفیف به صورت سوبسید مالیاتی پرداخت می‌کنند تا مردم بیشتر به خرید آن‌ها ترغیب گردند.

تویوتا هم یکی از پیشتازان عرصه خودروهای هیدروژنی است. از سال 1997 تاکنون، تویوتا با مدلهای هیبریدی و الکتریکی چون پریوس در مسیر توسعه و بهبود فن اوری های سبز قرار داشته است. اکنون پس از مدل میرای با سلولهای سوختی، نوبت لکسس است تا گل سرسبد محصولات آن یعنی سالن لوکس LS را با این پیشرانه معرفی نماید.

همانند تویوتا میرای (Mirai) در لکسس هم از سلولهای سوختی تویوتا (TFCS) بهره گرفته خواهد شد. پیکره بندی این سیستم به گونه ایست که سلول سوختی 150 کیلووات تولید می‌نماید و از سویی موتور الکتریکی هم 220 کیلووات که در مجموع باعث می‌شوند دامنه حرکت خودرو به 380 کیلومتر برسد.

یک واحد سلول سختی در زیر صندلی‌های جلو قرار می‌گیرد و مخزن هیدروژن نیز در زیر صندلی‌های عقب جاسازی می‌گردد. همچنین بخش جلویی خودرو برای بهبود خنک کنندگی و افزایش مصرف هوا به شکلی جدید طراحی شده است.

لکسس LS FCEV برای فروش در سال 2017 برنامه ریزی شده است و اگر برای خرید یک خودروی سبز و کم آلاینده از لکسس عجله دارید می‌توانید فعلاً نسخه هیبریدی LS600h را انتخاب نمایید.

 لکسس مدل LS را مجهز به پیل هیدروژنی می کند

 لکسس مدل LS را مجهز به پیل هیدروژنی می کند

 لکسس مدل LS را مجهز به پیل هیدروژنی می کند

 لکسس مدل LS را مجهز به پیل هیدروژنی می کند

 لکسس مدل LS را مجهز به پیل هیدروژنی می کند

 لکسس مدل LS را مجهز به پیل هیدروژنی می کند

 لکسس مدل LS را مجهز به پیل هیدروژنی می کند

منبع: پدال