هنگامی که لامبورگینی آستریون در نمایشگاه پاریس رونمایی شد، استقبال گرمی از سوی مخاطبان و مطبوعات دریافت کرد. این در حالی بود که لامبورگینی از این خودروی هیبریدی تنها به عنوان یک نمونه نمایشی یاد میکرد و قصدی برای تولید آن نداشت.
نخستین خودروی هیبریدی لامبورگینی به عنوان تابلویی از فنآوریهای پیشرفته برای رقابت با غولهایی چون مک لارن P1 و فراری لافراری نیاز به توجه بیشتری داشت. حالا مجله Autocar گزارش داده که شرکت ایتالیایی برای تولید آستریون دچار تردید شده و احتمالاً این خودرو را به مرحله ساخت و تولید انبوه یا لااقل محدود برساند.
آستریون از یک پیشرانه هیبریدی ترکیبی شامل یک موتور ده سیلندر V شکل با حجم 5.2 لیتر که از لامبورگینی اوراکان به عاریت گرفته شده و 602 اسب بخار قدرت تولید میکند و موتورهای الکتریکی با مجموع توان 296 اسب بخار بهره میگیرد. نیروی موتور بنزینی از طریق یک گیربکس 7 سرعته خودکار با کلاچ دوگانه به چرخهای عقب و موتورهای الکتریکی به چرخهای جلو منتقل میشود. به همین دلیل این خودرو با نام LPI 910-4 شناخته میشود که 910 نشانگر قدرت این خودرو به PS است. یعنی مجموع توان این خودرو 910 PS یا 898 اسب بخار میباشد.
همین فنآوری احتمالاً در شاسیبلند لامبورگینی یعنی اروس (Urus) نیز بکار گرفته خواهد شد. شاسی این خودرو برگرفته از اونتادور و از جنس فیبر کربن میباشد.
بنابراین میتوان ویژگیهای عملکردی سطح بالای هایپرکارها را از این خودرو نیز انتظار داشت.
در حال حاضر همه گزینهها روی میز است! این یعنی لامبورگینی آستریون میتواند تبدیل به پرچمدار جدید این کمپانی شود. باید دید که تصمیم مدیران این شرکت در ایتالیا و آلمان چگونه خواهد بود و چه سرنوشتی را برای آستریون رقم میزند.