جایگزینی یک خودروی محبوب و پرفروش آن هم در کلاس سوپراسپرت ها آسان نیست. اما لامبورگینی اوراکان بهسادگی جانشین گایاردو با ده سال عمر پرفروغ شد و خیلی زود جایگاهی رفیع یافت.
اوراکان روی پلتفرمی ساخته میشود که با نسل دوم آئودی R8 مشترک است. با این حال و با وجود خطوط و شکلهای پنج ضلعی و شش ضلعی خاص و افراطی آن، کاملاً متمایز از آئودی میباشد.
هر کسی که موفق به راندن اوراکان و گایاردو شده، واقف است که این خودرو یک فرزند خلف برای گایاردو میباشد. موتور V10 آن که نمونه ای نادر در بین موتورهای 8 سیلندر اکثر رقبا است با 5.2 لیتر حجم، میتواند 602 اسب بخار نیرو و 560 نیوتن متر گشتاور تولید کند و در عین حال این نیرو به صورت تصفیهشدهتر و با راندمان بهتر از طریق گیربکس دوکلاچه در اختیار چهار چرخ خودرو قرار میگیرد.
بعلاوه رانندگی با اوراکان نیز سادهتر و جذابتر شده است. اما شاید همین طبیعت رامتر اوراکان و گیربکس اتوماتیک آن و استواری چسبناک به جاده، کمی از هیجان آن نسبت به گایاردو کاسته باشد.