رنجروور در بازار آمریکا به دنبال عرضه گزینههای دیزلی مقرون به صرفه از خودروهای فوق لوکس خود میباشد. این به نوعی تناقضی بین ثروت خریدار و تمایل به پرداخت مبلغ کمتر سوخت محسوب میشود و اصولاً خریداران چنین خودروهایی کمتر به بهای سوخت و مقرون به صرفه بودن خودرو اهمیت میدهند. با این وجود در اروپا چنین مشتریانی بیشتر یافت میشوند اما عرضه خودروهای لوکس یا اسپرت دیزلی در آمریکا یک ریسک محسوب میشود.
رنجروور و رنجروور اسپرت هر دو از موتور دیزلی شش سیلندر TD6 میتوانند استفاده کنند. این موتور دارای قدرت معقول 254 اسب بخار میباشد اما داستان واقعی در فصل گشتاور آن نقل میشود که 440 پوند فوت خروجی آن و تنها در دور موتور 1750 دور بر دقیقه است. در مقایسه موتور بنزینی 3.0 لیتری V6 کنونی دارای 332 پوند فوت گشتاور در دور موتور 3500 میباشد.
با کمک یک گیربکس هشت سرعته خودکار ZF مدل رنجروور اسپرت دیزلی قادر است شتاب صفر تا صد 7.1 ثانیه ای و مدل معمولی آن شتاب 7.4 ثانیه ای را ثبت کنند. این در مقایسه با موتور بنزینی با شتاب 6.9 و 7.1 ثانیه رقم بدی محسوب نمیشود.
در عوض مصرف سوخت این خودروها نسبت به نسخه بنزینی 32 درصد کاهش را نشان میدهد. به نحوی که مصرف سوخت ترکیبی آن در شهر و بزرگراه به 9.41 لیتر میرسد. با یک بار سوختگیری میتوان 1059 کیلومتر مسافت را طی کرد.
رنجروور برای کاهش صدای موتور دیزلی و نفوذ آن به کابین هم از پوششهای عایق اضافی و شیشههای جلوی دوجداره استفاده کرده است. همچنین برای مشتریان حواسپرت آمریکایی که ممکن است بجای گازوئیل، باک خود را با بنزین پر کنند، یک درب باک ویژه درنظر گرفته شده که مانع ورود نازل بنزین به دهانه باک میگردد.
این خودروها از سال 2016 در آمریکا در دسترس خواهند بود اما هنوز اطلاعاتی از قیمت آنها منتشر نشده است.