بیوک دوباره به پا خواسته است و در نمایشگاه دیترویت از یک مدل شگفتانگیز مفهومی بهعنوان گل سرسبد و پرچم دار آینده محصولات این شرکت، پردهبرداری کرده است.
اَوینیه (Avenir) در زبان فرانسوی به مفهوم آینده است و این دقیقاً همان مفهومی است که در کلام مدیران بیوک دیده میشود. سبک طراحی خاص اوینیه، ترکیبی از کوپه، سدان و ماسل کار است. کاپوت کشیده، سقف کوتاه و شیبدار، صندوق عقب کوتاه، گلگیرهای متورم و عضلانی و چرخهای بزرگ 21 اینچی، ترکیبی اسپرت و هیجانانگیز از این خودرو خلق کرده لند. با این وجود شباهت فرم کلی خودرو به سدان های جدید اینفینیتی نیز غیر قابل انکار است. البته بیوک میگوید که این خودرو توسط گروهی از طراحان و مجسمهسازان و با الهام از مدل تاریخی بیوک ریویرا ساخته شده است.
اوینیه 5.19 متر طول و 1.93 متر عرض دارد که آن را در ابعادی بزرگتر از کادیلاک CTS قرار میدهد.
جلوپنجره مشبک با خطوط عمودی آبشاری، همان چیزی است که منحصراً در بیوک خواهید یافت. با این حال ترکیب خطوط جلوی خودرو و چراغها، کمی هم مشابه محصولات اوپل میباشد. ترکیب عناصر بیرونی این خودرو همانند یک مجسمه زیبا و گرانقیمت میباشند. هر چند این مجسمه چندان هم مدرن به نظر نرسد.
فضای داخلی داستان دیگری دارد و کاملاً مدرن طراحی شده است. ترکیب چرم، چوب، ساتن و کروم، به زیبایی و کمال با تجهیزات مدرنی نظیر نمایشگرها و تجهیزات و کنترلهای لمسی درآمیخته اند. چهار صندلی انفرادی، سرنشینان را از یکدیگر دور میکند. یک کنسول سرتاسری، کابین را به دو قسمت تقسیم میکند. گرافیک جذاب نمایشگرها و فضای درخشان و نورانی داخل کابین نیز به جذابیت آن میافزایند و فضا را بیش از پیش لوکس و گران قیمت مینمایانند.
یک صفحه نمایش 12 اینچی لمسی در جلو، نمایشگر دیجیتالی داشبورد، نمایشگرهای ویژه برای سرنشینان عقب همراه با پورت USB جداگانه و سیستم IntelliLink بروز شده بیوک نشان از یک خودروی مترقی دارند.
اوینیه روی پلتفرم اوپل امگا ساخته شده است. این همان پلتفرمی است که کادیلاک CT6 در آینده روی آن ساخته میشود تا در برابر خودروهایی نظیر BMW سری 7 قرار بگیرد.
در بخش پیشرانه هم از یک موتور شش سیلندر با تزریق مستقیم سوخت استفاده شده که دارای تکنولوژی غیر فعال کردن سیلندرها و همچنین سیستم استارت-استاپ میباشد که منجر به کاهش چشمگیر مصرف سوخت میگردد. انتقال قدرت به هر چهار چرخ صورت میگیرد که باعث بهبود دینامیک حرکتی خودرو خواهد شد. بعلاوه برای انتقال نیرو از یک گیربکس پیشرفته 9 سرعته خودکار دو کلاچه با امکان شیفت دستی استفاده شده است. با وجودی که بیوک برای یک خودروی کانسپت میتوانست از پیشرانه هیبریدی یا الکتریکی استفاده کند، ترجیح داده از تکنولوژیهایی در دسترس بهره بگیرد.
بیوک هنوز چراغ سبز برای تولید را به این خودرو نشان نداده است و شاید به دنبال دریافت بازخورد از نمایشگاه دیترویت میباشد. در هر صورت دیدن یک بیوک مدرن و آیندهنگرانه همچون مدل اوینیه، میتواند باعث خرسندی باشد.