در حالی که پیش از این موافقتنامه و پیمان همکاری بین دو شرکت آلمانی BMW و ژاپنی تویوتا برای تولید یک خودروی کوپه اسپرت مشترک دیفرانسیل عقب و همچنین استفاده از موتورهای دیزلی امضا شده بود، اکنون این همکاریها برای تولید خودروهای کوچک نیز توسعه خواهند یافت.
بزرگترین خودروساز دنیا در سال 2014، قرار بود از پلتفرم نسل بعدی ب ام و Z4 برای کوپه اسپرت سوپرا استفاده نماید. در قبال دانش و فناوری سلولهای سوختی تویوتا، ب ام و نیز موتورهای دیزلی خود را در اختیار این شرکت قرار میداد. در جدیدترین مذاکرات دو شرکت هم تصمیم گرفته شد تا کوچکترین خودروی ب ام و یعنی MINI با قیمتی حدود 14 تا 16 هزار دلار به صورت مشترک با خودرویی کوچک از تویوتا ساخته شود.
طراحی اولیه این خودرو بر اساس مدلهای Paceman و مدل کانسپت Rocketman میباشد. البته قسمتهایی از این خودروی کانسپت مثلاً سقف، چراغهای عقب و جلوپنجره و ستون حذف شده درها هنوز مورد استفاده واقع خواهند شد.
اینکه مدل سطح پایین MINI را روی پلتفرم خودروی AYGO تویوتا ببینیم، جای تعجب بسیاری دارد. اما همین عمل باعث کاهش هزینههای تولید و حتی کاهش وزن مورد انتظار خودرو میشود. مرسدس بنز هم برای نسل جدید اسمارت به سراغ رنو رفته و از پلتفرم مدل توئینگو استفاده نموده است.