هیوندای برای مدل 2015 سدان و استیشن i40 خود، فیسلیفت نسبتاً مفصلی را تدارک دیده که شامل طراحی نونوار شده و ویژگیهای فنی جدید است. از سال 2011 تا سال 2014 نزدیک 100 هزار مدل i40 تنها در اروپا به فروش رسیدهاند.
در نگاه نخست، سپر و جلوپنجره باهم ادغام شدهاند. طراحی جلوپنجره بزرگ و چراغها، ترکیبی کاملاً متفاوت با سوناتا ایجاد کردهاند و بیشتر نمایی از جنسیس جدید را تداعی میکنند. با این وجود نمیتوان منکر شباهتهای بسیار زیاد جلوپنجره ششضلعی این مدل با انواع فورد و آئودی شد. مه شکنهای LED جلو نیز با چراغها ترکیب شدهاند. چراغهای عقب نیز از گرافیک جدیدی برخوردارند. چرخهای آلیاژی با طراحی جدید در اندازههای 16 تا 18 اینچی نیز برای مدلهای مختلف هیوندای i40 انتخاب شدهاند.
در زیر پوسته هم موتور چهار سیلندر توربو دیزل ارتقا یافته 1.7 CRDi بهعنوان پرفروشترین مدل این خودرو قابل انتخاب است که با وجود بهینهسازی، نیرو و گشتاور بیشتری تولید میکند. قوای تولیدی این موتور به 139 اسب بخار و گشتاور آن به 340 نیوتن متر میرسد. حداکثر گشتاور این موتور اینک در دور موتور 1750 حاصل میگردد. موتور بنزینی 2.0 GDI هم در کمال تعجب با کاهش قدرت به جای 178 اسب بخار، 165 اسب بخار نیرو تولید میکند. گشتاور این موتور هم از 213 به 204 نیوتن متر کاهش یافته است که هیوندای هدف از چنین کاری را بهبود بهرهوری مخصوصاً در کاربرهای روزمره شهری عنوان کرده است. پیشرانههای دیگر ازجمله موتور 1.6 لیتری بنزینی که در مدل پایه قرار دارد و با گیربکس شش سرعته دستی جفت میشود، همچنان سر جای خود قرار دارند.
اما بهینهسازی اصلی در انتقال نیرو رخ داده که به جای گیربکس شش سرعته خودکار قبلی، از یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه DCT و امکان شیفت دستی استفاده شده است. البته برای اروپا همچنان گیربکس شش سرعته دستی نیز قابل انتخاب خواهد بود. سیستم شروع-توقف نیز به صورت استاندارد برای کاهش مصرف سوخت و گازهای گلخانه ای روی این خودرو فعال است.
گیربکس DCT از سرعت عمل خوبی در تعویض دنده برخوردار است و راحتتر و بدون وقفه نیروی کشش لازم را منتقل مینماید. امکان تعویض از روی فرمان نیز لذتبخش میباشد. در عین حال سیستم کنترل کشش ATCC عملکردی چابک در پیچهای جادهها به ارمغان میآورد.
سیستمهای مدرنی نظیر سیستم کنترل میرایی الکترونیکی سیستم تعلیق که اجازه تنظیم حالتهای مختلف برای تعلیق عقب و همچنین تنظیمات فرمان و دریچه گاز و تعویض دندهها، سیستم پیشرفته کنترل کشش که به صورت الکترونیکی رفتار دیفرانسیل با لغزش محدود را تقلید میکند، سیستم چراغهای خودکار جلو و سیستم تشخیص تابلوهای سرعت جاده در i40 به خدمت گرفته شدهاند. سیستم ناوبری خودرو نیز بهروزرسانی شده و قابلیت رادیوی دیجیتال را نیز بدان افزودهاند.
درون کابین هم یک سیستم صوتی با نمایشگر 4.3 اینچی برای نمایش اطلاعات رادیوی دیجیتال یا نمای تصویری دوربین عقب به کار گرفته شده است. اگر سیستم ناوبری را سفارش دهید، این صفحه با نمایشگری 7 اینچی و لمسی تعویض میشود. درب صندوق عقب با قابلیت لیفت گیت بهصورت الکتریکی و بدون نیاز به لمس دستها، باز میشود.
هیوندای i40 با وجود شباهتهای زیربنایی با سوناتا، تفاوتهای ظاهری و تکنیکی بیشتری با آن پیدا کرده است. با این وجود هنوز باید این خودرو را یک خودروی ویژه برای سلایق اروپایی دانست.