گرن تورر را باید نامی جدید برای کلاس قدیمی مینیون دانست. جایی که غیبت بامو در آن محسوس بود. در حالی که این روزها با تکتازی کراس اوورها، بازار مینیونها خراب شده و در حال انقراض میباشند، بامو میخواهد با یک خودروی جدید و بدون نام بردن از عبارت مینیون، وارد این حوزه شود.
در مقایسه با سری 2 اکتیو تورر، مدل گرن تورر با یک ردیف صندلی اضافی، شناخته میشود. با طولی به اندازه 4.56 و عرضی با پهنای 1.8 و بلندای 1.61 متری، این خودرو کشیدهتر و بزرگتر از برادر خود یعنی اکتیو تورر میباشد و تقریباً ابعادی به اندازه مزدا 5 دارد. فضای سرنشینان ردیف دوم که سه سرنشین را در خود جای میدهد، بیش از سایر قسمتها است و صندلیهای کشویی ردیف دوم نیز راه را برای رسیدن به دو صندلی پشتی نیز باز مینماید. ردیف سوم بهمراتب، فضای کمتری دارد که میتوان برای نشستن بچهها یا با تا کردن صندلیها بهعنوان فضای بار از آن استفاده نمود. در این حالت فضای حمل بار تا 67.3 فوت مکعب افزایش خواهد یافت.
طراحی خاص سری 2 گرن تورر، علاوه بر زیباییشناسی، اندازه جمع و جور و تأثیر مثبت دیداری، کمی محافظهکارانه به نظر میرسد و بهنوعی مشابه کیا کارنیوال بوده و حتی فاقد نوآوریها و سبک جدیدی است که در سیتروئن C4 پیکاسو دیده میشود. تنها عنصر جذاب یادگاری از بامو، جلوپنجره کلیه ای شکل است که برای یک خودروی جدید در این کلاس، شاید کافی نباشد.
در حالی که نسخه استاندارد با صندلیهای کسلکننده، جذابیت کمی دارد، صندلیهای اسپرت و یکی از تریم های اختیاری لوکس، ادونتیج، اسپرت و M اسپرت، میتوانند هیجان بیشتری ایجاد کنند.
برای پیشرانه میتوان از موتورهای سه و چهار سیلندر جدید بامو سود جست. موتور سه سیلندر بنزینی 134 اسب بخار نیرو تولید میکند. مدل توربو دیزل 216i هم قدرتی به اندازه 114 اسب بخار دارد. مدلهای چهار سیلندر 220i با قدرت 189 اسب بخار و 218d با قدرت 148 اسب بخار نیز در رتبههای بالاتر قرار میگیرند. ساختار ماژولار بلوک سیلندرها باعث میشود که بامو بتواند بهراحتی تعداد سیلندرها را کم یا اضافه نماید. انتقال نیرو هم به چرخهای جلو صورت میگیرد اما در مدلهای بنزینی، میتوان آپشن انتقال نیرو به چهار چرخ را نیز دریافت نمود.
تمامی پیشرانههای ذکر شده با یک گیربکس شش سرعته دستی جفت میشوند. در عین حال امکان سفارش گیربکس شش یا هشت سرعته خودکار نیز وجود دارد.
تجربه رانندگی با این خودرو با توجه به وزن بیشتر آن نسبت به سری 2 اکتیو تورر و بالاتر بودن نقطه ثقل آن، همراه با رانندگی نرم و مناسبی است و فرمان هم با وجود الکتریکی بودن، دقیق میباشد. با این وجود سواری با این خودرو چندان هیجانانگیز نخواهد بود.
در هر صورت، سری 2 گرن تورر تلاش بامو برای علاقهمند کردن دوباره مردم به خودروهای مینی ون مدرن و جذاب به شمار میرود.