قضاوت در مورد اینکه خودروهای ون میتوانند باز هم محبوبیت سابق خود را به دست آورند یا خیر، دشوار شده است. در عوض سازندگان خودرو میخواهند با افزودن قابلیتهای گوناگون و کارایی بالاتر به خودروهای ون و مینی ون، همچنان امید به زندگی را در این خودروها، زنده نگاه دارند. بنابراین دیدن یک مرسدس ویتو با سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ در این اوضاع، باعث تعجب نخواهد شد.
ویتوی جدید 4×4 با توزیع گشتاور 45 درصد روی محور جلو و 55 درصد روی محور عقب و سیستم کشش الکترونیکی 4ETS همراه با ESP و ASR به خوبی عملکردی کاربردی در مسیرها و جادههای مختلف به نمایش خواهد گذاشت. سازوکار جمع و جور سیستم درایو چهار چرخ در فقدان یک قفل دیفرانسیل معمول، بدین معنی است که نسخه 4×4 مرسدس ویتو تنها 50 کیلوگرم، وزن بیشتری از مدل دیفرانسیل عقب آن دارد.
تطبیقپذیری این خودرو با مسیرهای لغزنده و برفی و قابلیت کشش مناسب باعث اغوای متریان ثروتمندی میشود که به دنبال چنین خودروهایی هستند. قدرتمندترین نسخه ویتو از یک موتور توربودیزل 2.1 لیتری سود میبرد که 190 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور دارد و با کمک یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک 7G ترونیک، سواری فراتر از انتظاری را ارائه مینماید. ویتو 119 بلوتک میتواند به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت دست یابد و مصرف سوخت ترکیبی آن تنها 6.4 لیتر در صد کیلومتر میباشد. این پیشرانه با استانداردهای یورو 6 سازگار است و در هر کیلومتر، 169 گرم دی اکسید کربن تولید میکند.
قیمت ویتوی 4×4 در آلمان در نسخه 190 اسبی به 36 هزار یورو میرسد در حالی که برادران ضعیفتر آن با پیشرانههای 136 و 160 اسبی نیز بهزودی با قیمتی پایینتر روانه بازار خواهند شد.