هوندا پایلوت برای مدل سال ۲۰۱۶ از سر تا پا تغییر کرده و با یک ظاهر برجسته و همینطور یک پیشرانه بازنگریشده برای مصرف بهینه سوخت همراه شده است. فارغ از تغییرات ظاهری در این شاسیبلند متوسط هوندا، مشتریان «پایلوت» به دنبال این هستند که در این کراساور خانوادگی قابلیتهای کاربردی و تطبیقپذیری بیشتری را شاهد باشند. در ادامه، ۸ نمونه از بهترین ویژگیهای جدیدی را مرور میکنیم که در هوندا پایلوت ۲۰۱۶ اضافه شدهاند.
فضای بزرگ قابلتوجه در پشت ردیف سوم صندلیها، اکنون دارای یک قابلیت جدید شده است. یک کف صندوقعقب جالب با قابلیت برعکسشدن، در یک طرف پوشش کارپت و در طرف دیگر یک سطح پلاستیکی با دوام بالا دارد. با یک حرکت ساده در کف کاذب، صندوق عقب تبدیل به فضایی میشود که تمیز کردن بسیار راحتتر خواهد بود. ناحیه حمل وسایل در زیر کف نیز با همان پوشش پلاستیکی سطح طراحی شده است.
هوندا پایلوت قدیمی از نظر تکنولوژی ایمنی در زمانهایی پیش از دوران خودش زندگی میکرد. ولی مدل جدید، این مشکل را با مجموعهای از تکنولوژیهای ایمنی هوشمند Honda Sensing برطرف کرده است که شامل مواردی چون مونیتورینگ نقطه کور، هشدار برخورد از جلو، دستیار عبور از بین خطوط، کروز کنترل انطباقی و یک سیستم هشدار ترافیک پشتسر میشوند. انتظار میرود که این تجهیزات به صورت یک پکیج آپشن در سطوح تریم بالاتر هوندا پایلوت ۲۰۱۶ ارائه شوند.
هدفگذاری هوندا برای پایلوت ۲۰۱۶، بهترین مصرف سوخت در کلاس خودش بوده و به این منظور، برای اولین بار، موتور جدید ۳/۵ لیتری V6 را به همراه سیستم جدید استاپ-استارت موتور ارائه کرده است. این سیستم در نسخههایی از پایلوت عرضه میشود که مجهز به گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک باشند؛ سیستمی که در آکورا TLX و MDX نیز وجود دارد. این سیستم در نهایت باید به آمار سازمان حفاظت محیط زیست امریکا در مورد مصرف سوخت پایلوت که در حال حاضر ۱۳/۸ لیتر برای مدل AWD است، کمک کند.
به لطف سقف آفتابگیر پانورامای جدید در پایلوت، سرنشینان عقب از آفتاب بیشتری بهرهمند خواهند شد. این سقف آفتابگیر که در بالای صندلیهای ردیف دوم کشیده شده است، به صورت آپشن برای این خودرو عرضه میشود. پنل شیشهای این سقف به صورت ثابت است و هیچ قطعه متحرکی برای ایجاد سایه ندارد. در همین حال، یک سقف آفتابگیر کشویی معمولی در بالای صندلیهای جلو نیز وجود دارد.
صندلیهای ردیف سوم نسبت به قبل، چندان فضای بازتری ندارد، ولی دسترسی به آنها با توجه به قابلیت جدید جمعشدن و کنار رفتن صندلیهای ردیف دوم راحتتر شده است. با استفاده از یک دکمه در پشت صندلیهای ردیف دوم، این صندلیها به جلو حرکت کرده و خم میشوند تا مسیر رفتن به عقب باز شود. همچنین در هوندا پایلوت ۲۰۱۶ برای اولین بار گزینه صندلیهای captain برای ردیف دوم ارائه شده است. استفاده از این آپشن، ظرفیت خودرو را تا ۷ سرنشین کاهش میدهد، ولی در عین حال، سرنشینان ردیف دوم میتوانند از گرمکن صندلی و یک کنسول میانی بهرهمند شوند.
همانند آکورا TLX مدل ۲۰۱۵، نسخههای مختلف هوندا پایلوت ۲۰۱ نیز همراه با گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، یک طراحی شیفتر بهصورت دکمه فشاری دارند که باعث باز شدن فضای زیادی در کنسول میانی میشود. در همین حال، پدلشیفترهای روی فرمان و یک حالت رانندگی ویژه "Sport" نیز بهصورت استاندارد در هوندا پایلوت عرضه میشوند.
هوندا پایلوت جدید با ظرفیت ۸ سرنشین، نیاز به درگاههای برق زیادی برای لوازم الکترونیکی مختلف دارد تا بتواند نیاز این شاسیبلند را در مسافرتهای طولانی جوابگو باشد. به این منظور، ۵ پورت USB تدارک دیده شده که ۴ تای آن دارای ظرفیت برابر ۲/۵ آمپر است تا بتواند آیپدها و تبلتهای دیگر را شارژ کند.
برای ایجاد فضای مناسب برای تمام این لوازم الکترونیکی، در طراحی کنسول میانی یک تجدیدنظر کلی صورت گرفته تا فضای بسیار بیشتری بتواند داشته باشد. در زیر درپوش کشویی، یک فضای جعبهای باز و بزرگ وجود دارد که میتواند آیپدها، لپتاپها، کیفهای پول و … را در خود جای دهد.