آردن را بیشتر با تیونینگ محصولات جگوار میشناسیم. اما در عین حال سایر اعضای خانواده نظیر لندروور و رنجروور نیز از الطاف آردن بینصیب نخواهند ماند. هر چه که باشد، این خانواده همگی تحیت یک مالکیت یعنی تاتای هندوستان قرار دارند.
تیونر آلمانی این بار دست روی مدل هشت سیلندر رنجروور اسپرت گذاشته است. پیشرانه این خودرو دارای 5.0 لیتر حجم است که با کمک سوپرشارژر در نسخه استاندارد، قدرتی به اندازه 510 اسب بخار و گشتاوری به اندازه 625 نیوتن متر تولید میکند. به نر نمیرسد که با چنین توانی، رنجروور اسپرت، چیزی کم داشته باشد. اما همواره افرادی وجود دارند که به دنبال اوج و نهایت هر چیزی میگردند. در این صورت میتوان آردن را به آنها پیشنهاد کرد. استفاده از یک سوپرشارژر سفارشی ساخته شده با آلیاژ آلومینیوم، تغییرات و بهینهسازی سیستم اگزوز، برنامهریزی مجدد سیستم ECU و افزایش فشار سوخت تزریقی به سیلندر، باعث شده تا قدرت این پیشرانه با یک جهش 138 اسبی و 120 نیوتن متری همراه گردد.
درنتیجه رنجروور آردن با 650 اسب بخار مبدل به هیولایی شده که چیزی جلودار آن نیست. این برنامه ارتقا همچنین با حذف سیستم محدود کننده الکترونیکی سرعت که بیشینه سرعت را روی 225 کیلومتر بر ساعت، ثابت نگاه میدارد نیز همراه شده است. به گفته اردن این خودرو قادر است به سرعت 260 کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد. البته حرفی از شتاب این خودرو زده نشده ولی میتوان انتظار کمی بهبود نسبت به مدل استاندارد که شتابی 5.1 ثانیهای دارد را داشت.
در بخشهای دیگر نیز آردن بیکار نبوده و از یک کیت زیبای آئرودینامیکی برای بدنه و چرخهای 22 اینچی آلیاژی هم رونمایی کرده است.
شاید بسیاری ترجیح بدهند تا به جای این خودرو به سراغ یک پورشه کاین توربو اس بروند که همین قدر و شاید بیشتر از این سریع است. اما برخی ویژگیهای لوکس این رنجروور را با خودروی دیگری تعویض نمیکنند.