فولکس پاسات آل‌تراک، یک استیشن همه جا رو

7 اسفند 13936:00
4 دقیقه


فولکس پاسات آل‌تراک، یک استیشن همه جا رو

خودروهای جدید استیشن با ارتفاع بالاتر، کلاس جدیدی را ایجاد کرده‌اند که مابین خودروهای استیشن واگن معمولی و کراس اوورها قرار می‌گیرند. ولوو، آئودی و فولکس خودروهایی در این کلاس معرفی کرده‌اند و اگر استقبال از آن‌ها مناسب باشد، بعید نیست که سرنوشتی چون کراس اوورها پیدا کنند و همه سازندگان به سراغ ساخت آن‌ها بروند.

پسوند آل‌تراک یا آل‌رود، چنین صفت و کلاسی را نشان می‌دهد. گلف یا پاسات با پسوند آل‌تراک، خودروی مشتق از نسخه استیشن با افزایش ارتفاع از زمین می‌باشند. در مورد پاسات آل‌تراک، افزایش فاصله کف خودرو از زمین تنها به میزان 27.5 میلی‌متر بوده است. بدین ترتیب، تنها کمی می‌توان روی این خودرو در جاده‌های ناهموار حساب باز کرد. بعلاوه روکش‌های پلاستیکی ویژه در دور قوس چرخ‌ها، زیر سپر و زیر درب‌ها نیز بکار رفته‌اند.

چنین اجزایی در مواجهه با جاده‌های پر دست‌انداز و خاکی از صدمه قسمت‌های زیرین خودرو جلوگیری می‌کنند. در زیر خودرو نیز، صفحات ویژه ای از فولاد گالوانیزه برای محافظت بیشتر استفاده شده است.

پاسات آل‌تراک به صورت استاندارد از سیستم انتقال نیرو به هر چهار چرخ با نام تجاری 4MOTION بهره می‌گیرد. این سیستم در جاده‌های معمولی و شرایط نرمال، تمام گتاور و نیرو را به چرخ‌های جلو گسیل می‌کند. در عوض هر زمان که نیاز به کشش بیشتری بود، چرخ‌های عقب نیز نیروی مورد نیاز را دریافت می‌کنند. قفل دیفرانسیل نیز کشش هر چرخ را به صورت مجزا تأمین می‌کند.

پیشرانه‌های این خودرو همان مدل‌هایی است که روی پاسات استاندارد قرار می گیرد. این موتورها شامل موتور 1.4 لیتری توربوی 150 اسبی، 2.0 لیتری توربوی 220 اسبی و توربودیزل 2.0 لیتری با سه تنظیم متفاوت 150، 190 و 240 اسبی می‌شوند.

 فولکس پاسات آل‌تراک، یک استیشن همه جا رو

 فولکس پاسات آل‌تراک، یک استیشن همه جا رو

 فولکس پاسات آل‌تراک، یک استیشن همه جا رو

 فولکس پاسات آل‌تراک، یک استیشن همه جا رو

 فولکس پاسات آل‌تراک، یک استیشن همه جا رو

 فولکس پاسات آل‌تراک، یک استیشن همه جا رو

 فولکس پاسات آل‌تراک، یک استیشن همه جا رو

 فولکس پاسات آل‌تراک، یک استیشن همه جا رو

 فولکس پاسات آل‌تراک، یک استیشن همه جا رو

منبع: پدال
نظرات کاربران
7 اسفند 1393
مگر میشود ماشین جدید آنهم از نوع آلمانی بیاید و قابل تامل نباشد ؟
7 اسفند 1393
اصلا توهین که به خودرو المانی ایراد بگیریم چون هدفشون رضایت مشتریه