نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

9 اسفند 13936:03
8 دقیقه


نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

به نظر نمی‌رسد که یک مرسدس بنز با روحیات آرام و ملایم خود، بتواند آن‌قدر خشمگین شود که سایر خودروها را بترساند. اما C63 AMG جدید در زیر پوسته آرام و خونسرد خود، قلبی تندخو و درنده دارد.

C63 سدان لوکسی است که نسبت به نسل قبلی خود، لوکس‌تر شده است. حتی سواری آن نیز آرام و رام‌تر از قبل است. به نظر می‌رسد که مرسدس همه چیز را در این خودرو به دقت پالایش نموده است. با این وجود، هنوز موجودی ترسناک به شمار می‌آید.

موتور V8 با حجم 6.2 لیتر را فراموش کنید زیرا نوبت خودروهای با پیشرانه توربو است. در زیر کاپوت C63 یک پیشرانه هشت سیلندر 4.0 لیتری وجود دارد که قوی‌تر از موتور 6.2 لیتری تنفس طبیعی قبلی است. تنظیمات هوشمندانه در افزایش نیروی توربوشارژر، احتراق بهینه، سوخت‌رسانی، دریچه‌های باز و بسته نمودن اگزوزها و سایر ویژگی‌ها این پیشرانه را به حدی رسانده که 469 اسب بخار قدرت و 479 پوند فوت گشتاور را با صدایی دل‌نشین و پرطنین تولید می‌کند. البته با پرداخت 10 هزار دلار بیشتر و خرید مدل C63 AMG S می‌توان از پیشرانه قوی‌تر 503 اسبی و 516 پوند فوتی بهره جست.

با وزن 1810 کیلوگرم، نسبت به نسل قبل، اندکی سبک‌تر نیز به نظر می‌رسد. در حالی که مدل معمولی به سرعت 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است، نسخه S آن می‌تواند به سرعت 290 کیلومتر بر ساعت برسد. البته سرعت‌های بالاتر نیز مقدور است اما به واسطه ایمنی، توسط کنترل الکترونیکی محدود شده است.

شتاب این دو مدل 3.9 و 4.0 ثانیه می‌باشد. انتقال نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعته با کلاچ دوگانه صورت می‌گیرد که بدون ضربه، دنده‌ها را عوض می‌کند. شاید نداشتن یک گیربکس دستی در مقایسه با BMW M3 کمی باعث ناامیدی رانندگان واقعی شود. اما قرار هم نیست که زیر پای شما در این خودرو، سه پدال قرار داشته باشد.

معماری اصلی این خودرو بر اساس کلاس C می‌باشد. با این وجود، این خودرو منحصراً در یک گونه دیفرانسیل عقب و نه چهار چرخ 4MATIC عرضه می‌شود. سیستم تعلیق عقب نیز تقویت شده است. و به طور خاص از یک سیستم دیفرانسیل با لغزش محدود برای آن استفاده شده که هرزگردی را در شتاب گیری اولیه کاهش می‌دهد. هر چند رانندگی با سیستم 4MOTIN راحت‌تر است اما یک خودروی دیفرانسیل عقب پرقدرت حتی با وجود لغزش محدود دیفرانسیل مکانیکی در مدل پایه و دیفرانسیل با لغزش محدود الکترونیکی در مدل S می‌تواند سواری هیجان‌انگیزتر و لذت‌بخش‌تری داشته باشد. همچنین سیستم تعلیق با سه حالت قابل انتخاب میرایی در شرایط متفاوت و رانندگی‌های مختلف، ویژگی‌های مناسب خود را بروز می‌دهد.

درون کابین C63 با تریمی از فیبر کربن و روکش‌های چرمی، جذبه بیشتری یافته‌اند. با این وجود هنوز فضای پای سرنشینان عقب با وجود کشش 7.5 سانتی فاصله بین دو محور، اندکی تنگ به نظر می‌رسد.

مرسدس C63 یک سدان هیجان‌انگیز و قدرتمند لوکس است که نباید آن را با خودروهایی چون چارجر هلکت مقایسه کرد. خودرویی که شاید تنها رقیب واقعی M3 ب ام و باشد.قیمت این دو مدل C63 به ترتیب 63 هزار دلار برای مدل پایه و 72 هزار دلار برای مدل S می باشد.

 نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

 نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

 نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

 نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

 نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

 نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

 نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

 نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

 نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

 نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

 نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

 نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

 نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

 نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

 نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

 نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

 نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

 نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

 نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

 نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

 نگاهی بر مرسدس C63 AMG جدید

منبع: پدال