نسل دوم آئودی R8 روز گذشته به صورت اجمالی معرفی و اطلاعات نسبتا کاملی از آن منتشر شد . ابتدا از بخش فنی شروع کنیم جائی که آئودی از موتور V10 تنفس طبیعی 610 اسب بخاری که با نمونه به کار رفته در لامبورگینی اوراکان مشترک میباشد ، استفاده کرده است این موتور نسبت به نسخه V10 استفاده شده در نسل اول آئودی R8 در حدود 60 اسب بخار قوی تر میباشد .
آئودی در نسل دوم R8 تنها از یک موتور5.2 لینری V10 استفاده کرده است و گزینه V8 در کار نخواهد بود و موتور 5.2 لیتری با دو خروجی متفاوت 540 و 610 اسب بخاری عرضه خواهد شد که مدل دوم با نام R8 V10 Plus شناخته خواهد شد و به لطف گشتاور 560 نیوتن متری شتاب های صفر تا صد کیلومتر و صفر تا 200 کیلومتر این مدل به ترتیب 3.2 و 9.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن هم 330 کیلومتر بر ساعت خواهد بود . آئودی هم چنین در نسل دوم R8 از سیستم Quattro بازنگری شده و جدید استفاده کرده است که قادر است تمام گشتاور تولیدی موتور را به واسطه یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه اتوماتیک به هر یک از محور های جلو یا عقب انتقال دهد.
شتاب صفر تا صد کیلومتر گونه 540 اسب بخاری آئودی R8 نسل دوم ، 3.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن هم 322 کیلومتر بر ساعت میباشد.
میزان مصرف سوخت این مدل به صورت تقریبی برای گونه 540 اسب بخاری 11.8 لیتر و برای نسخه 610 اسب بخاری 12.4 لیتر میباشد و به گفته آئودی این اعداد و ارقام در قیاس با نسل اول حدود 10 درصد پیشرفت را نشان میدهد که قسمت اعظمی از این پیشرفت را مرهون سیستم استارت / استاپ است هم چنین در این اتومبیل از سیستم غیر فعال کردن سیلندر ها استفاده شده که در صورت نیاز نبودن به تمام قدرت موتور نصف سیلندر ها را از مدار خارج میکند و اتومبیل عملا تنها با 5 سیلندر به کار ادامه میدهد .
شاسی آئودی R8 مدل 2016 به مانند نسل اول از انواع اسپیس فریم بوده و ساختار آن به منظور کاستن از وزن و تعادل هر چه بیشتر اتومبیل با استفاده از آلومینیوم و فیبرکربن ساخته شده است و به لطف چنین شاسی سبکی وزن خشک R8 نسل دوم تنها 1454 کیلوگرم است تمام اجزای اتومبیل از جمله درها و کاپوت از جنس آلومینیوم هستند و برخی قسمت های دیگر مثل اسپیلیتر جلو و دیفیوزر عقب از فیبرکربن پرداخت شده اند . درازا ، پهنا و بلندای R8 نسل دوم به ترتیب برابر با 4.419 ، 1.930 ، 1.219 میلی متر است که تفاوت چندان زیادی را با نسل قبلی نشان نمیدهد .
نمای ظاهری نسل دوم آئودی R8 در واقع یک دگرگونی همراه با احتیاط نسبت به نمای ظاهری نسل اول است در واقع فرم کلی بدنه بسیار شبیه به نسل اول میباشد و با نگاهی مختصر به راحتی میتوان به R8 بودن اتومبیل پی برد . در نمای جلو شاهد استفاده از سپر جدید با ورودی هوای شش ضلعی هستیم که نمای گیراتری نسبت به نسل اول دارد چراغ های جلو R8 نسل دوم از نوع LED هستند و به گفته آئودی در برخی کشورها میتوان نوع لیزری آن را هم سفارش داد در نمای عقب هم سعی شده تا جای ممکن فرم ظاهری نسل اول حفظ شود که البته با توجه به زیبارو بودن نسل اول R8 این امر بسیار طبیعی است در قسمت عقب گونه R8 V10 Plus یک اسپویلر وجود دارد که وجه تمایز آن با گونه معمولی 540 اسب بخاری است . داخل اتومبیل اما بخشی است که بیش ترین تغییر را نسبت به نسل اول در آن شاهد هستیم فرم داشبرد جلو به طور کامل دگرگون شده و جای نمایشگر مربوط به سیستم نویگیشن به مانند نسل سوم آئودی TT به قسمت کیلومترشمار منتقل شده است در واقع کیلومتر شمار R8 نسل دوم یک نمایشگر 12.3 اینچی است که قادر به نمایش اطلاعات مربوط به سرعت ، دور موتور ، شتاب ، نیروی جانبی و نویگیشن میباشد .
آئودی R8 نسل دوم به طور رسمی در نمایشگاه ژنو که موعد برپایی آن 5 تا 15 ماه مارس ( 14 تا 24 اسفند ) است ، رونمائی خواهد شد محل ساخت این اتومبیل هم در کارخانه Böllinger Höfe در آلمان خواهد بود . قیمت مدل پایه آئودی R8 در حدود 187.000 دلار و قیمت گونه Plus هم در حدود 213.000 دلار خواهد بود .
کمپانی آئودی قصد دارد در کنار مدل کوپه R8 از مدل های دیگری مثل گونه تمام الکتریکی e-tron و گونه دیفرانسیل عقب GT3 و مدل R8 LMS در نمایشگاه ژنو پرده نمایی نماید . گونه اسپایدر هم به احتمال قوی در نمایشگاه فرانکفورت رونمائی خواهد شد .