آستون مارتین میخواهد به دنیای هایپرکارها پای بگذارد. ولکان، پرقدرتترین، پیشرفتهترین و هیجانانگیزترین خودروی تاریخ آستون مارتین است که بهگونهای غیرقابلانکار، سطح خودروهای اسپرت این شرکت را ارتقا خواهد داد.
چه از آن متنفر باشید یا عاشق آن شوید، این خودرو با چهره تهاجمی، آئرودینامیک مناسب، تکنولوژی بالا و تواناییهای دینامیکی، میخواهد در کورس با بزرگانی چون لافراری، مک لارن P1 و پورشه 918 قرار گیرد.
طراحی ظاهری خودرو با سپر تند و تیز و جلوپنجره خاص آستون که در سپر ادغام شده، چراغهای بسیار باریک و برنده، ورودی و خروجیهای هوای متعدد روی درب کاپوت، کنارهها و پشت خودرو، بدنه عضلانی و کشیده، سقف یکپارچه شیشهای، اسپویلر غولپیکر عقب و دیفیوزر مسابقهای آن، کاملاً نشان از هیولای درون ولکان میدهند.
از آنجا که این خودرو برای مسابقه ساخته شده، ویژگیهایی چون شاسی مونوکوک یکپارچه از جنس فیبر کربن، دیفرانسیل با لغزش محدود و میلگاردان فیبر کربنی و مبدل گشتاور منیزیومی و ترمزهای برمبو با دیسکهای کربن سرامیکی با اندازه 38 سانتیمتر در جلو و 36 سانتیمتر در عقب را شامل میگردد.
قدرت بخش این خودرو، یک موتور 12 سیلندر خورجینی است که به طور طبیعی تنفس میکند و بدون کمک پرخوران، قادر است بیش از 800 اسب بخار نیرو تولید کند. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس با تعویض متوالی یا sequential شش سرعته استفاده میشود. به گفته آستون مارتین، نسبت قدرت به وزن این خودرو بیش از خودروهای مسابقهای GTE است که در مسابقات استقامت FIA به رقابت میپردازند.
از تواناییهای فنی این خودرو هنوز اطلاعات دقیقی منتشر نشدهاند. با این وجود به گفته اندی پالمر، مدیر آستون مارتین، این خودرو یک سوپراسپرت نادر و هیجانانگیز است که تجربه طراحی و مهندسی آن برای آستون مارتین غنیمت خواهد بود و استانداردی جدید در کلاس سوپراسپرت های رده بالای لوکس برجای میگذارد.
قرار است تنها 24 دستگاه از این خودرو تولید شود که همراه با برنامه آموزشی مسابقه به خریداران ارائه میشود. خریداران مدلهای آستون مارتین ونتیج اس، One-77 و ونتیج GT4 برای خرید این خودرو در اولویت میباشند.