بعد از اینکه آلفارومئو نسخه روباز و اسپایدر 4C را معرفی کرد، اکنون وقت آن رسیده تا نسخه اروپاییان آر نیز در نمایشگاه ژنو رونمایی کند.
با نگاه نخست به این خودرو، تفاوت چندانی با نسخه آمریکاییان دیده نمیشود. البته چراغهای پروژکتور جلو از لامپ زنون به صورت استاندارد استفاده میکنند. سقف فیبرکربنی نیز به صورت سفارشی در دسترس خواهد بود. ورودیهای هوای فیبر کربنی، چرخهای 18 اینچی جلو و 19 اینچی عقب و یک سیستم اگزوز تیتانیومی هم که ساخت Akrapovic میباشد و خروجی آن در وسط نصب شده و دیفیوزر خاص عقب به صورت سفارشی عرضه میشوند.
قدرت این خودرو از یک موتور چهار سیلندر 1.75 لیتری توربو تأمین میگردد که 237 اسب بخار نیرو تولید میکند. گشتاور آن نیز به 350 نیوتنمتر میرسد. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس خودکار با کلاچ دوگانه که نیرو را به محور عقب انتقال میدهد استفاده میشود.
با وجودی که ممکن است این میزان نیروی تولیدی اندک به نظر برسد اما شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت کمتر از 4.5 ثانیهای و بیشینه سرعت 258 کیلومتر بر ساعت، حرفهای دیگری دارند.
تجهیزات خودرو نیز تغییراتی داشتهاند. از جمله چراغهای LED با قاب فیبر کربنی، سیستم صوتی Hi-Fi، کفپوش لوکس، پوشش خودرو، سنسور پارکینگ، کروز کنترل تطبیقی که همگی به صورت استاندارد و بدون پرداخت وجه اضافی روی خودرو نصب میشوند. از لحاظ قیمتگذاری هم 4C کوپه در انگلستان 51 هزار پوند و مدل اسپایدر آن حدود 59 هزار پوند قیمت خواهند داشت.