منصوری برای موتورشو ژنو امسال نسخه جدیدی از G63 آ اِم گ دستپرورده خود را آماده کرده و نام Sahara Edition بر آن نهاده است.
کلاس G مرسدس بنز بهخودیخود خودروی چندان زیبایی نیست اما دارای عملکردی فوقالعاده است و طراحی جعبه ای آن ناخودآگاه بیننده را به یاد آفرود و مسیرهای سخت میاندازد.
در نخستین نگاهی که به آن میاندازید پوشش شبهنظامی و استتار گونه بدنه کمی باعث تعجب میشود. نکته مورد توجه بعدی گرافیک چراغهاست که باعث منحصربهفرد شدن این نسخه میشود. بدنه بهطور کامل از نو طراحی شده و جنس آن از فیبر کربن است؛ همچنین گلگیرهای جدید و بزرگ آن باعث افزایش عرض بدنه به میزان 40 میلیمتر شدهاند. سپر مخصوص آفرود جلو با محافظهای نصب شده در زیر آن جایگزین سپر قبلی میشود، سپر عقب هم بهطور کامل از فیبر کربن ساخته شده است. روی سقف یک اسپویلر جدید در قسمت عقب نصب شده، در جلو هم چهار عدد پروژکتور قدرتمند برای مواقع لزوم تعبیه شدهاند که مسیر پیش رو را بسیار بهتر از چراغهای جلو روشن خواهند کرد. همچنین بازه وسیعی از رینگهای 21 تا 23 اینچی با طرحهای متنوع قابل سفارش است اما منصوری با هدف ارائه بالاترین تناسب بین راحتی سواری و زیبایی ظاهری رینگهای 22 اینچی پوشیده شده با لاستیکهایی به ابعاد 22/35/305 را پیشنهاد میدهد.
با ورود به کابین، چرم بسیار باکیفیت مرمری را میبینید که تمامی قسمت هارا پوشانده است. روی پنل درها، داشبورد و کناره صندلیها، طرح بال شاهین نقش بسته و روی پشتسریها هم تصویر رخ شاهین وجود دارد. جلوداشبورد و کنسول بین صندلیها نیز از نو طراحی شدهاند.
در بخش فنی و زیر کاپوت که دارای ورودی هوا برای خنک کاری هرچه بیشتر است، قسمتهای زیادی از پیشرانه 8 سیلندر آ اِم گ با قطعات جدید مسابقهای جایگزین شدهاند. ازجمله پیستونها، اتصالات، یاتاقان، میللنگ، سر سیلندر و… سیستم اگزوز نیز از منیفولد گرفته تا خروجیهای دوبل (که از جنس فولاد ضدزنگ بوده و از جلوی چرخهای عقب خارج شدهاند) دوباره طراحی شده است. مجموعه این تغییرات گسترده باعث شده حداکثر قدرت Sahara از 536 به 828 اسب بخار و گشتاور آن نیز به 1000 نیوتون متر (محدودشده بهصورت الکترونیکی) برسد.
هنوز از قیمت و تعداد تولید آن اطلاعات دقیق و موثقی منتشر نشده؛ اما بههرحال باید شخص خیلی خوششانسی بود تا بتوان یکی از مالکین این "غول بیابانی" شد.