فورد اِج 2015 خیلی بی سروصدا جای نسل قبلی را گرفته است. با الهام از فورد اسکیپ و جلوپنجره ای که به نظر از فورد تاروس الهام گرفته شده و حتی برداشتهایی از موستانگ و وانت F-150 این خودرو با پلت فرمی مشترک با سدان فیوژن میتواند یک ملغمه بزرگ باشد. اما خوشبختانه تناسب در همه قسمتهای آن رعایت شده است.
مواد بکار رفته در نمام قسمتهای این خودرو از کیفیتی عالی برخوردارند. در فضای داخلی این کیفیت محسوس تر است. به عنوان یک کراس اوور 5 نفره با قیمت پایه 29 هزار دلار برای کسانی که ردیف سوم صندلی های اکسپلورر یا فلکس را نمیخواهند یک انتخاب معقولتری به شمار میرود.
در بخش پیشرانه میتوان یک موتور 4 سیلندر یا یکی از دو موتور شش سیلندر را انتخاب کرد. موتور 2.0 لیتری توربوی اکوبوست با قدرت تولیدی 245 اسب بخار 5 اسب از مدل سال پیش قوی تر شده است. استفاده از اکتان 93 شاید دلیلی باشد که مشتریان به گزینه دیگری فکر کنند. مثلاً موتور 3.5 لیتری شش سیلندر که با پرداخت تنها 425 دلار اضافه قابل ابتیاع است و در عوض 280 اسب بار قدرت تولید میکند. فورد اِج اسپرت هم از موتور 2.7 لیتری V6 با توربوی دوقلو با قدرت 315 اسب بخار و گشتاور 350 پوند فوت بهره میگیرد. قیمت مدل اسپرت که از تعلیق محکمتر و تریم داخلی منحصر به فردی نیز سود میبرد، از 39 هزار دلار شروع و به 45 هزار دلار میرسد.
همه مدل های اِج از گیربکس شش سرعته اتوماتیک با امکان شیفت دستی برخوردارند. تجهیزات ایمنی چون نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک متقابل از پشت، کروز کنترل تطبیقی و هشدار خروج از خط جاده بعلاوه نسخه پیشرفته پارک دوبل خودکار فورد نیز از مزایای قابل ذکر اِج جدید میباشند.
سیستم MyFord نیز اصلاحاتی را شامل شده اما تا سال 2016 با سیستم نرمافزاری بهتری جایگزین خواهد شد. البته مشخص نیست که این مدلها را بتوان بهروزرسانی نمود.
رانندگی با اِج بسیار شبیه رانندگی با سدان فورد فیوژن است. سیستم تعلیق چند اتصالی یا مولتی لینک عقب باعث سواری راحت آن شده است. استفاده از آلومینیوم با وجود افزایش ابعاد خودرو و مخصوصاً فاصله بین دو محور، باعث گردیده تا وزن خودرو افزایش زیادی نداشته باشد.
فورد اِج یکی از محصولات پر فروش این شرکت است که ماهانه بیش از 10 هزار دستگاه فروش دارد. بنابراین میتوان گفت که خودروی محبوبی از آب درآمده است.