وقتی مسئولان کادیلاک در نمایشگاه دیترویت امسال CTS-V مدل 2016 را رونمایی کردند، آشکار بود که دست گذاشتن هنسی روی این محصول یک اتفاق قریبالوقوع است. این هفته هنسی برنامه خود را برای این سوپر سدان اعلام کرد که شامل یک پک افزایش توان خروجی به عدد حیرتانگیز 1000 اسب بخار میشود.
کادیلاک CTS-V با قدرت و گشتاور سرسامآور به ترتیب 640 اسب بخار و 854 نیوتن متر ادعا میکند که توانایی رسیدن به نهایت سرعت 321 کیلومتر بر ساعت را داراست. با این حال هنسی قصد دارد سوپرشارژر TVS1740 را حذف کرده و یک جفت توربوشارژر جایگزین آن کند. هنسی اظهار می کند، این توربوها در کنار میل بادامک جدید، سرسیلندر، انژکتور و برنامهریزی مجدد ECU، میتواند 1000 اسب بخار را در دور موتور 6500 دور در دقیقه تولید کند.
برای مدیریت این قدرت عظیم، CTS-V HPE1000 به ترمزهای کربن سرامیکی بزرگ، لاستیکهای پهنتر و چسبندهتر و کیت بدنه با گلگیرهای باد داده برای دربرگرفتن لاستیکهای پهن جدید تجهیز شده است. روح هنسی همراه تزیینات با متریال های جدید و امضای ویژه هنسی درون کابین خودرو دمیده شده است.
هنسی قبلاً با CTS-V نسل قبل 1066 اسبی خود، تیتر مجلات را از آن خود کرده بود که توانست به حداکثر سرعت 354 کیلومتر بر ساعت نیز برسد. رئیس بزرگ، جان هنسی معتقد است که CTS-V جدید ظرفیت بیشتر از این را نیز دارد. او در بیانیهای اعلام کرد: من باور دارم CTS-V مدل 2016 توینتوربوی ما نهایت سرعتی قریب به 386 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.
کیت HPE-1000 توین توربو برای CTS-V مدل 2016 به 24 عدد محدود میشود و قیمت آن هنوز اعلام نشده است. هنسی همچنین کیت دیگری را نیز در برنامه دارد که با هزینه کمتر، قدرت CTS-V را تا مرز 750 تا 800 اسب بخار خواهد رساند.