نیسان در نمایشگاه شانگهای از سدان لانیا پردهبرداری کرد. این شرکت، سدان لانیا را بهطور خاص از سال ۲۰۱۳ برای بازار چین عرضه کرده است. نیسان میگوید لانیا اولین محصول توسعهیافته و طراحیشده برای نسل جوان چین، است که بهطور ویژه بین جوانان ۲۰ تا ۳۰ سال طرفداران زیادی دارد.
تیتوس لئو، مدیر بخش طراحی خلاق نیسان چین، میگوید:
تنها حرکت به جلو کافی نیست. بازار در چین در حال حرکت است بسیار سریع، بهخصوص برای نسلهای پس از ۱۹۸۰. آنها از وضعیت موجود راضی نیستند، بنابراین ما به طور اختصاصی بهدنبال دستیابی به موفقیتهای بزرگ بعدی هستیم.
این ماشین با حمایت مرکز طراحی جهانی نیسان، توسط تیم طراحی نیسان در چین طراحی و توسعهیافته است. درحالیکه به نظر میرسد نسبت به اتومبیل مفهومی Friend-Me زرقوبرق کمتری دارد اما از ویژگیهای آخرین زبان طراحی نیسان، مخصوصا ماکسیمای 2016 مانند جلوپنجره مشبک V-شکل، ادغام ستون C و D، سقف شناور و چراغهای جلو به شکل بومرنگ بهره میبرد.
نیسان بهوسیله لانیا نه تنها با طراحی خود، بلکه با فنآوریهایش در تلاش است تا زمینه تجدیدنظر مشتریان جوان چینی را فراهم کند. داخل این سدان از ویژگی کابین خلبان راننده محور با فنآوریها و لوازم یکپارچه که منحصراً در چین طراحی شده است، بهره میبرد و امکاناتی ازجمله سیستم صوتی پیشرفته با اتصال تلفن هوشمند و یک صفحهنمایش 7 اینچی همراه دارد. علاوه بر این، لانیا بسیاری از ویژگیهای ایمنی پیشرفته نیسان را هم ارائه میدهد.
جان ژانگ رئیس ارشد محصولات نیسان چین، میگوید:
رانندگان جوان با تکنولوژیهای مدرن، مانند تلفنهای هوشمند و تبلتها بزرگ شدهاند. برای آنها، اتصال و تعامل با یک ماشین یک احساس طبیعی است.
نیسان لانیا اواخر سال 2015 وارد بازارهای کشور چین خواهد شد.