فورد مدل جدید سدان تورِس را با ویژگیها و تنظیمات مخصوص بازار چین در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد.
طراحی تورِس جدید را میتوان در تکامل طرح قبلی با افزودن ویژگیهای رادیکال و با تلفیقی از طرح فورد فیوژن دانست. نشانههای طراحی مدلهای موندئو/فیوژن نظیر جلوپنجره مشبک شش ضلعی و چراغهای جلوی کشیده در این خودرو نیز دیده میشوند. برای چرخها از رینگهای 19 اینچی 10 پره استفاده شده و چراغهای عقبان نیز از نوع LED میباشند.
جالبترین نکته در مورد این خودرو، افزایش فاصله بین دو محور آن به میزان 10 سانتیمتر است که فضای پای وسیعی برای سرنشینان عقب فراهم آورده است.
همچنین صندلیهای عقب فورد تورِس با ویژگیهایی نظیر تنظیمات الکتریکی، ماساژور و زیر آرنجی تاشو همراه با کنترلهای تهویه مطبوع مجزا و سیستم صوتی و صندلی، میتوانند جلب توجه کنند. هر چند این صندلیها نسبت به صندلیهای سدان متوسط فیوژن برتری نشان نمیدهند.
فضای داخلی با سقف شیشه ای پانوراما و تعداد 25 قسمت فضای ذخیرهسازی اشیا کوچک همراه با ابعاد بزرگ و سخاوتمندانه، میتواند بسیار راحت و آرامشبخش باشد.
در بخش فنی، موتور شش سیلندر 2.7 لیتری از سری اکوبوست که در فورد F-150 نیز بکار میرود، روی این خودرو انجام وظیفه میکند. این موتور توربو، 325 اسب بخار خروجی قدرت و 508 نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه جانشین موتور 3.5 لیتری با تنفس طبیعی 288 اسبی میشود. به احتمال زیاد موتور 2.0 لیتری توربو با قدرت 240 اسب بخار هم در ادامه راه روی این خودرو نصب میشود.
تورِس جدید در تأسیسات چانگان فورد که بهتازگی با سرمایه 760 میلیون دلاری توسعه یافته و ظرفیت مونتاژ سالانه تا 250 هزار دستگاه را دارد، ساخته میشود. در عین حال خبری از ورود آن به این شکل به سایر بازارها از جمله آمریکا نیست مگر اینکه ابعاد آن دچار تغییر شده و کابین آن اندکی کوچکتر و مناسبتر شود.
گران ترین مدل تورِس یعنی مدل SHO در بازار چین معادل 48400 دلار قیمت خواهد داشت.