چند هفته پیش در نمایشگاه خودروی نیویورک، کادیلاک بهصورت رسمی از پیشآهنگ محصولات خود، سدان CT6 رونمایی کرد. همانطور که انتظار میرفت، کادیلاک از نسخه هیبرید (PHEV) این سدان هم در نمایشگاه خودرو شانگهای پردهبرداری کرد.
قدرت CT6 هیبریدی از پیوستن یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ توسط سیستم انتقال قدرت جدید انتقال متغیر الکتریکی (EVT) به چرخهای عقب و دو موتور الکتریکی با توان ۱۸.۴ کیلووات ساعت همراه باتری لیتیوم یون که در زیر صندلیهای عقب، قرار دارند تأمین میشود. جنرال موتور تخمین زده که این سیستم قادر به تولید یک خروجی ترکیبی با توان ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۵۸۶ نیوتن متر، خواهد بود و گفته مصرف سوخت آن اقتصادی است و تأکید کرده که بیش از دو برابر موتور معمولی خودروهای دیگر، در مصرف سوخت اقتصادیتر عمل میکند.
راننده CT6 هیبریدی قادر است سه حالت مختلف رانندگی عادی، اسپرت و نگهداشتن (Hold) را انتخاب کند:
• عادی: برای رفتوآمد روزمره طراحیشده است. توازن ایده آلی بین راحتی و استفاده حداکثر از عملکرد الکتریکی و مصرف اقتصادی سوخت را فراهم میکند.
• اسپرت: ارائه عملکرد تهاجمیتر بدون توجه به مصرف سوخت همراه سفتتر شدن و بهبود واکنش فرمان.
• نگهداشتن: اجازه میدهد تا از موتور بنزینی استفاده کنید و شارژ باتری باقیمانده را برای استفادههای بعدی نگهدارید. این قابلیت به افزایش بهرهوری کمک میکند و کسانی که هم در شهر و هم در بزرگراه رانندگی میکنند میتوانند شارژ باتری را برای سفرهای شهری، نگهدارند.
CT6 PHEV از سیستم رگن جنرال موتورز بهره میبرد که اجازه میدهد تا راننده بهطور موقت انرژی را از طریق پدالهای روی فرمان بازیابی نماید و مانند معکوس دادن در خودروهای گیربکس دستی عمل میکند. علاوه بر این از سیستم iBooster و برنامه ثبات الکترونیکی (ESP) سفارشی مخصوص نسخه هیبریدی و احیای انرژی ترمزها، بهره میبرد.
رئیس کادیلاک یوهان دنیسچن میگوید:
قبل از هر چیز CT6 سراسر ویترین فنآوری است و یک پلتفرم ایده آل برای ارائه اولین پلاگین هیبریدی کادیلاک فراهم کرده است. کادیلاک در CT6، یک فرمول جدید برای جایگاه لوکس ارائه کرده است. پلاگین پیشرفته سیستم هیبریدی علاوه بر ارائه راه حل استثنایی برای مصرف اقتصادی سوخت، شتاب و قدرت خوبی در یک خودروی الکتریکی فراهم میکند.