نیسان در نمایشگاه خودروی شانگهای دو خودروی متمایز در غرفه خود داشت. لانیا و نسخه هیبریدی پرچمدار کراس اوور این کمپانی ژاپنی، مورانوی جدید.
این اولین بار است که مورانو با این پیشرانه ارائه میشود و انتخاب چین بهعنوان بازار مقصد این خودرو که حتی با رکود بازار، صاحب بزرگترین بازار خودرو است انتخابی عاقلانه است.
به خاطر طراحی داخلی و خارجی یکسان این خودرو با نسخه اصلی آن، اگر مدل اصلی مورانو را دیده باشید میدانید که طراحی مدل هیبریدی چگونه است. البته با وجود چندین نشانه مشخص است که با یک خودروی معمولی سر و کار نداریم. طراحی جدید چرخها تنها تفاوت نسخه هیبریدی با نسخههای قبلی است.
قسمت جالب و مهم این خودرو زیر کاپوت نهفته است جایی که مورانوی هیبریدی 2016 از سیستم انتقال قدرت اینفینیتی QX60 هیبریدی موسوم به QR25DER استفاده میکند. این موتور بنزینی چهار سیلندر و 2.5 لیتری با سوپرشارژر تقویت شده و موتور الکتریکی 15 کیلوواتی آن را همراهی میکند که قدرت خروجی از این دو موتور با سیستم دو کلاچه انتقال مییابد. باتری لیتیوم یونی بهعنوان منبع قدرت الکتریکی عمل میکند و موتور احتراق داخلی این خودرو 250 اسب بخار نیرو و 329 نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
متأسفانه نیسان جزییات بیشتری از این خودرو منتشر نکرده و اطلاعات مربوط به سرعت خودرو و مسافتی که در حالت الکتریکی طی میکند یا حتی مصرف سوخت ترکیبی این خودرو مجهول است. البته این اطلاعات در تاریخ دیگری اعلام میشود.
مورانوی هیبریدی تابستان امسال در بازار چین به فروش خواهد رسید و مشخص نیست این خودرو در بازارهای دیگر به فروش خواهد رسید یا خیر.