کمپانی شورولت در روز 16 می و در جزیره Belle در حضور تعداد 350 دستگاه از کامارو های نسل یک تا پنج و در زیر نگاه های 1.000 نفر از مشتاقان ، از نسل ششم ماسل کار خودش پرده برداشت . شورولت کامارونسل ششم به مانند خویشاوندان لوکس تر خودش از برند کادیلاک یعنی ATS و CTS ، بر روی پلت فرم سبک وزن آلفا جنرال موتورز شکل گرفته است .
به گفته آقای Mark Reuss معاون اجرائی توسعه جهانی محصولات جنرال موتورز " کامارو نسل ششم در سگمنت خودرو های اسپرت به مراتب از هر گزینه دیگری برتر است . هم چنین ایشان اضافه میکنند که " این خودرو برای ارئه سطح بالاتری از تکنولوژی ، پیشرفت و صد البته عملکرد بالاتر ، طراحی شده است "
شورولت کامارو 2016 نسبت به سلف خود کوچکتر و سبک تر است . هر چند با تکامل خفیفی که از نظر ظاهری بر روی اتومبیل انجام شده به نظر نمیرسد که کامارو نسل ششم به طور چشمگیری متفاوت تر از محصولات گذشته باشد . زیر کاپوت کامارو نشل ششم بنا به سلیقه و البته نیاز میتوان موتور های 4 ، 6 و هشت سیلندر جایگذاری کرد . موتور چهار سیلندر 2 لیتری ابتدایی و ضعیف ترین گزینه قابل انتخاب برای این خودرو خواهد بود قدرت و گشتاور این موتور به ترتیب 275 اسب بخار و 295 پوند فوت ( 400 نیوتن متر ) میباشد . در حالی که کمپانی فورد موتور 2.3 لیتری 4 سیلندر اکوبوست را به عنوان یک گزینه میانی و نه چندان ضعیف برای موستانگ تدارک دیده بود اما شورولت ترجیح داده است موتور چهار سیلندر را در ضعیف ترین مدل کامارو استفاده کند هر چند که کاماروی 4 سیلندر از نظر بهره وری در مصرف سوخت برترین مدل بوده و به گفته شورولت مصرف سوخت کمتر از 7.8 لیتر در صد کیلومتر خواهد داشت . هم چنین دیدگاه کمپانی شورلت در مورد موتور 2.3 لیتری 4 سیلندر فورد موستانگ بسیار خوش بینانه است و آقای آرون لینک مهندس توسعه کامارو 2016 در این مورد به مجله اتومبیل گفته اند که " فکر نمیکنم که استفاده از موتور 4 سیلندر ، سبب کاهش محبوبیت کامارو در نزد مشتریان همیشگی شود و من از اینکه کسی بگوید موتور چهار سیلندر به کامارو تعلق ندارد ، هیچ ترسی ندارم "
گزینه قابل انتخاب دوم برای موتور یک نمونه3.6 لیتری V-6 با سوخت رسانی مستقیم و قدرت 335 اسب بخار و گشتاور 284 پوند فوت ( 385 نیوتن متر ) میباشد که نقش مدل میانی را ایفا خواهد کرد . اما قوی ترین گونه کامارو 2016 تحت عنوان SS عرضه خواهد شد و به موتور نام آشنای LT1 با مشخصات فنی 6.2 لیتر حجم و آرایش هشت سیلندر وی شکل و قدرت 455 اسب بخار و گشتاور455 پوند فوت ( 617 نیوتن متر ) مجهز خواهد بود . موتور LT1 پیش از این در کوروت استینگری هم استفاده شده بود و قدرت کامارو SS با مدل پایه کوروت استینگری برابری میکند اما آقای Reuss هر گونه نگرانی در مورد هم پوشانی قدرت در این دو مدل را با گفتن جمله " ما یک خودرو را با فکر کردن در مورد خودرو دیگری مهندسی نمی کنیم " کم رنگ کرد . اما ایشان در نقطه مقابل اظهار داشتند که کاهش وزن در کامارو 2016 در تمام جنبه ها از جمله شتاب گیری ، ترمز گیری و هندلینگ بر پویایی اتومبیل تاثیر مثبت گذاشته است و اضافه کردند که شورولت کامارو 2016 پیست ها را سریع تر از مدل مخصوص پیست کامارو نسل پنجم یعنی 1LE طی میکند . هم چنین موتور LT1 به سامانه مدیریت فعال سوخت مجهز بوده و در صورت تشخیص عدم نیاز به تمام قدرت موتور ، 4سیلندر را غیر فعال میکند . به علاوه کامارو SS نسل ششم برای اولین بار به سیستم تعلیق مغناطیسی مجهز شده است و برای تمام مدل های کامارو نسل شش میتوان جعبه دنده 6 سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک به همراه پدل شیفتر را انتخاب کرد .
روی دیگر داستان کامارو 2016 که مسئولین کمپانی قبل از رونمائی اتومبیل و به طور مکرر بر روی آن تاکید داشتند کاهش 200 پوندی ( 74.6 کیلوگرم )وزن میباشد که به لطف استفاده گسترده از آلومینیوم حاصل شده است . در واقع مهندسان و طراحان اتومبیل هر فرصتی برای کاستن از وزن را غنیمت شمرده اند و قسمت عمده ای از کاهش وزن اتومبیل در ساختار اصلی اتومبیل حاصل شده است اما مهندسان عملکرد را فدای کاهش وزن نکرده اند و در عین کاهش وزن ، مقوامت شاسی کامارو نسل شش نسبت به سلف خود 28 درصد بیشتر شده است . از عناصر دیگری که بر کاهش وزن کامارو 2016 تاثیرگذار بوده میتوان به تغییر جنس قاب پانل ابزار اشاره کرد که با نوع آلومینیومی تعویض شده است . کامارو 2016 از نظر ابعاد هم در بعضی جهات کوچکتر از مدل قبلی میباشد به نحوی که طول اتومبیل از 4841 به 4782 میلی متر رسیده است و ارتفاع اتومبیل هم 27.9 میلی متر کوتاه تر اما عرض خودرو 20 میلی متر بیشتر شده است فاصله بین محوری هم از 2852 میلی متر نسل قبل به 2811 میلی متر کاهش یافته است .
در داخل کابین کامارو نسل ششم طراحی متفاوت و زیبایی را شاهد هستیم و کیفیت مواد استفاده شده در این نسل بسیار بهتر از گذشته است طراحی داخلی اتومبیل بسیار متفکرانه بوده و یک صفحه نمایش 8 اینچی سفارشی کابین را مدرنیزه کرده است . هم چنین در کابین کامارو جدید از سامانه نوررسانی LED استفاده شده که قابلیت نوررسانی در 24 رنگ مختلف را دارد راننده خودور علاوه بر قابلیت تنظیم سامانه نوررسانی میتواند سیستم های دیگری نظیر بازخورد پدال گاز ، صدای موتور و سیستم تعلیق مغناطیسی را بنا به سلیقه خود تنظیم نماید . چراغ های جلو مدل پایه از نوع هالوژنی بوده اما مدل های 6 و 8 سیلندر به سامانه نوررسانی HID به همراه چراغ های روشنائی در روز LED و چراغ های عقب LED مجهز میباشند . یکی دیگر از بهبود های اتفاق افتاده در کاماروی نسل ششم تغییر زاویه قرار گیری شیشه جلو است که میدان دید جلو را بسیار بهتر کرده است و کمپانی شورولت این نقیصه کامارو نسل پنجم را در نسل ششم برطرف کرده است .
تغییرات انجام شده در بیرون خودرو نسبت به داخل کابین ظریف تر بوده و کمتر به چشم می آید اما به هر حال ظاهر خودرو عضلانی تر شده و فرم فست بک خودرو بیشتر به چشم می آید البته لازم به ذکر است که تغییر زوایا و خطوط روی بدنه بسیار هوشمندانه بوده و مهندسان 350 ساعت در تونل باد برای طراحی آئرودینامیک تر بدنه کامارو نسل شش وقت صرف کرده اند .
هنوز قیمت کامارو نسل ششم مشخص نشده اما قرار است این خودرو در 3 ماهه چهارم سال جاری میلادی وارد نمایندگی ها شود.