تیونینگ گلف R و استخراج 500 اسب از آن

2 خرداد 13946:06
5 دقیقه


تیونینگ گلف R و استخراج 500 اسب از آن

موسسه تیونینگ Oettinger که به‌طور اختصاصی به تقویت و بازسازی محصولات گروه فولکس‌واگن می‌پردازد و در این حرفه ید طولایی دارد اخیراً در همایش سالانه Wörthersee از یک فولکس‌واگن گلف 511 اسب‌بخاری که از آن به‌عنوان قوی‌ترین گلف تیونینگ شده یاد می‌شود، رونمائی کرد.

شرکت Oettinger محصول نهائی خود که بر اساس گلف R ساخته شده است را 500R نام‌گذاری کرده و این خودرو را با صرف زمان 3.5 ماه به سرانجام رسانده است. فاز اول تیونینگ این خودرو از نمای بیرونی شروع شده و یک کیت بدنه عریض و پر از قطعات آئرودینامیکی که سبب عریض‌تر شدن 100 میلی‌متری اتومبیل شده و شامل سپرهای عریض در جلو و عقب با ورودی‌های بزرگ هوا، اسپویلر دو تکه سقفی، گلگیرهای متورم برای جایگذاری بهتر لاستیک‌های عریض دانلپ اسپرت ماکس، اسکرت یا دامنه‌های جانبی جدید و رینگ چرخ‌های 20 اینچی ATS فورج کاری شده می‌شود هم‌چنین در سرتاسر اتومبیل به‌منظور ایجاد حسی متفاوت از المان‌های نارنجی‌رنگ استفاده شده به‌طوری که این رنگ را بر روی کالیپر های ترمز، روکش موتور، جلوپنجره و دوخت صندلی‌ها، فرمان و سر دنده شاهد هستیم.

داخل کابین هم به‌طور کامل با پوشش چرم مفروش شده و قسمت مرکزی صندلی‌ها هم از آلکانترای مشکی می‌باشد و نشان 500R موجود بر روی صندلی‌ها بر ویژه بودن اتومبیل دلالت دارد.

فاز بعدی تیونینگ این گلف بسیار زیبا به بخش فنی مربوط می‌شود و در این ارتباط تیونر Oettinger از موتور 2.5 لیتری 5 سیلندر TFSI آئودی استفاده کرده است که با اصلاحاتی در توربوچارجر و برنامه‌ریزی مجدد ECU اکنون 511 اسب‌بخار قدرت در 6.100 دور در دقیقه و 680 نیوتن‌متر گشتاور در 3.600 دور در دقیقه را تولید می‌کند. به لطف نسبت وزن به قدرت برابر با 2.83 و هم‌چنین سیستم چهارچرخ محرک، Oettinger 500R قادر است در تنها 3.4 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برسد و بیشینه سرعت اتومبیل هم به بیش از 300 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

البته تیونر Oettinger می‌تواند با تغییرات و اصلاحات بیشتر این میزان قدرت را بهبود بخشیده و در فازهای بعدی قدرت موتور را به ترتیب به 600، 650 و درنهایت به 750 اسب‌بخار (PS) برساند.

وظیفه متوقف کردن Oettinger 500R بر دوش ترمزهای دو تکه با کالیپر های 6 پیستونه در جلو و 4 پیستونه در عقب است دیسک ترمزها از سوراخ‌دار بوده و با سیستم تهویه داخلی خنک می‌شوند. لنت ترمزها از نوع اسپرتی بوده و لوله‌های رابطه ترمز هم از جنس فولاد منعطف می‌باشد.

تیونر Oettinger به‌منظور پایداری هر چه بیشتر این سوپر هاچ یک از سیستم تعلیق کلاب اسپرت با قابلیت تنظیم سه حالته و تکنولوژی KW بهره برده است و اتومبیل به نمایش در آمده در همایش Wörthersee به رینگ‌های چرخ 20 اینچی و لاستیک‌های دانلپ اسپرت ماکس در ابعاد 275/25R20 مجهز بود.

قیمت دقیق این گلف 511 اسب‌بخاری هنوز تعیین نشده اما کمپانی ارتقاء دهنده قیمتی در حدود 150,000 یورو (170,390 دلار) برای آن در نظر گرفته است.

 تیونینگ گلف R و استخراج 500 اسب از آن

 تیونینگ گلف R و استخراج 500 اسب از آن

 تیونینگ گلف R و استخراج 500 اسب از آن

 تیونینگ گلف R و استخراج 500 اسب از آن

 تیونینگ گلف R و استخراج 500 اسب از آن

 تیونینگ گلف R و استخراج 500 اسب از آن

 تیونینگ گلف R و استخراج 500 اسب از آن

 تیونینگ گلف R و استخراج 500 اسب از آن

 تیونینگ گلف R و استخراج 500 اسب از آن

منبع: پدال