وقتی فورد در آوریل ۱۹۶۴ از مدل موستانگ رونمایی کرد، بی آنکه بداند، اولین جرقههای جنگ «پونی کار» را شعلهور کرد. در طرف مقابل، جنرالموتورز، جواب آتش فورد را با شورولت کامارو در سپتامبر ۱۹۶۶ داد. کاماروی مدل ۱۹۶۷ از نظر عملکرد، ظاهر و هندلینگ با موستانگ برابری میکرد، ولی با این حال، حکومت در بازار باز هم در اختیار فورد بود و این روند برای یک دهه ادامه داشت.
در حالی که خودروها با حیله و نیرنگ قصد داشتند در طول سالها از یکدیگر پیشی بگیرند، برندگان واقعی این عرصه، علاقهمندان دنیای خودرو بودند که از این رقابت و ارتقای کیفیت، بهرهمند میشدند. این خودروها در حال حاضر دارای سطحی از عملکرد و قدرت هستند که در ۵۰ سال قبل از این کسی نمیتوانست آن را تصور کند.
البته باید درنظر داشته باشید که اعداد موجود در تصویر شامل آمار شلبی در امریکا نمیشوند. این آمار از قرار زیر است:
1965 Shelby GT350: 562
1966 Shelby Mustang: 2378
1967 Shelby Mustang GT350/GT500: 3225
1968 Shelby Mustang GT350/GT500/GT500KR: 4451
1969–70 GT350/GT500: 3153