پورشه با تولید آخرین دستگاه از هایپرکار افسانهای 918 اسپایدر، پرونده این خودرو را مختومه کرد.
در مجموع 21 ماه پس از شروع تولید این خودرو، 918 دستگاه از این خودرو طبق برنامه ساخته شد و باید بگوییم اگر شما از شیفتگان این خودرو هستید، متاسفانه دیگر فرصت خرید مستقیم این خودرو را از دست دادهاید.
پورشه 918 اسپایدر نخستین بار به عنوان جانشین کاررا GT به صورت یک خودروی مفهومی در نمایشگاه خودروی ژنو در سال 2010 رونمایی شد. در تابستان همان سال نیز چراغ سبز تولید به آن داده شد. بدین ترتیب، در اواخر سال 2013 و در واقع 18 سپتامبر این سال (9/18) یکی از جذابترین و کاملترین خودروهای سوپراسپرت هیبریدی سبز، مدرن و پیشرفته در اشتوتگارت متولد شد.
پورشه 918 اسپایدر دارای رکورد سریعترین خودروی تولیدی استاندارد جادهای جهان با زمان 6:57 در پیست نوربرگرینگ با تایرهای خیابانی است. برای یک خودرو در این کلاس و با قدرت تولیدی 874 اسب بخار (887ps) و گشتاور 1280 نیوتن متر، مصرف سوختی به اندازه تنها 3.0 لیتر در 100 کیلومتر نیز شگفتانگیز است. این قدرت ناشی از جفت شدن یک موتور 8 سیلندر با میللنگ تخت به حجم 4.6 لیتر و قدرت 605 اسب بخار با دو موتور الکتریکی میباشد.
شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این خودرو که توسط مجله کار اند درایور اندازهگیری شده 2.2 ثانیه و شتاب صفر تا 160 کیلومتر بر ساعت آن 4.9 ثانیه و زمان طی مسافت 400 متر آن تنها 9.8 ثانیه میباشد که حتی بوگاتی ویرون نامدار را نیز در سایه قرار میدهد.
پورشه 918 اسپایدر پایهگذار نسل جدیدی از هایپرکارهای جهان در این مدت است. رقبایی چون مکلارن P1 و لافراری نیز از همین روند پیروی کردهاند. هرچند پورشه برخلاف دو رقیب خود، برچسب قیمتی زیر یک میلیون دلار (847975 دلار در ایالات متحده) دارد. پورشه در حال حاضر برنامهریزی برای جانشین 918 را تایید کرده است.