فولکس بیتل به عنوان یک خودروی بازگشته از اعماق تالریخ توانسته جای خود را در دل مشتاقان باز کند. فرم کلاسیک و تخم مرقی بدنه بیتل کاملاً با معیارهای طراحی مدرن نیز تطابق یافته است. با این وجود تاکنون این خودرو تنها در نسخههای کوپه و کانورتیبل قابل خرید بود. در حالی که نمایش نسخه مفهومی کراس اوور آن با نام Dune نشان از یک عضو جدید و سرگرمکننده دیگر دارد.
در زیر ساختار این خودرو، میتوان پیشرانه و انتقال قدرت به عاریت گرفته شده از مدل جتا را دید. موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو شارژر آن در کنار یک موتور الکتریکی 27 اسبی قرار گرفته تا پیشرانه ای هیبریدی خلق شود. یک پکیج باتری لیتیوم یون 1.1 کیلووات ساعتی شامل 60 سلول نیز به یاری موتور الکتریکی آن میآید.
خروجی مجموع پیشرانه به 170 اسب بخار و گشتاور آن به 184 پوند فوت میرسد. برای انتقال نیرو از یک گیربکس 7 سرعته خودکار DSG استفاده میشود.
در مقایسه با انواع استاندارد بیتل، این خودرو 2.03 سانتیمتر ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و 5.6 سانتیمتر نیز به لطف گلگیرهای گشادتر خود، عریضتر شده است. ضربهگیرها و سپرهای آن نیز تغییر کردهاند. یک اسپویلر ویژه STI نیز در عقب به چشم میخورد. رنگ نارنجی طلایی بدنه نیز چشمگیر است.
رانندگی در جاده با این خودرو احساسی چون رانندگی با جتا دارد. هر چند این خودرو سریعتر از جتا میباشد.
در حالی که مدل های بسیار قدیمی فولکس این روزها برای خودروهای بیابانگرد باگی مورد استفاده قرار میگیرند، Dune را میتوان نسخه پیشرفته و مدرن این خودروها دانست که میتوان با آن تجربه ساحل نوردی یا بیابان نوردی را نیز به صورت محدودتری داشت.