با وزن 3.86 تن، یک خودروی تراک بارکش به نظر وزنی سنگینتر را بر دوش میکشد و دیگر چیزی برای بار باقی نمیماند. اما وقتی با یک غول آمریکایی با موتور دیزلی 8 سیلندر V شکل مواجه باشیم، این وزن دیگر مشکلی ایجاد نمیکند.
کابین دوتایی و چرخهای دوقلوی محور عقب و اندازه بسیار بزرگ بدنه با طول 6.71 متر باعث خجالت سایر وانتها در مقایسه پهلو به پهلو با فورد F-350 میشوند. این خودرو در رده وانتهای سنگین قرار میگیرد و در واقع یک کامیونت به شمار میرود.
وزن قابل تریلر کردنان به صورت استاندارد تا 8.62 تن میباشد. میزان باری که میتوان در عرشه بار قرار داد نیز تا 3030 کیلوگرم خواهد بود. این اعداد با کمک یک شاسی مقاوم و یک پیشرانه 440 اسبی و 860 پوند فوتی حاصل میگردند.
موتور توربو دیزل V8 به حجم 6.7 لیتر در واقع ضعیفترین مدل F-350 میباشد. با این وجود شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت آن تنها 7.8 ثانیه میباشد و 400 متر را در 16 ثانیه طی میکند که با چنین شتابی، از بسیاری از خودروهای سدان و سبک وزن سواری نیز سریعتر است و این میتواند بسیار ترسناک هم باشد. به عنوان مثال، این شتاب تقریباً از همه مدلهای دیزلی فولکس واگن به جز گلف TDI مدل 2015 سریع تر است. حتی احساس شتاب گیریان نسبت به اعداد ثبت شده نیز بیشتر میباشد. هر چند بیشینه سرعت این خودرو به صورت قانونی و الکترونیکی به 151 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته با امکان تعویض دستی نیز میتواند جذابیتهای سواری با این خودرو را افزون کند. ترمزها نیز بسیار پر قدرت بوده و خط ترمزان از سرعت 113 کیلومتر بر ساعت تا توقف کامل تنها 63.4 متر میباشد.
شاید مصرف سوخت یک خودروی بارکش بزرگ دیزلی، یکی از نکات مهمان باشد. این مدل فورد در هر صد کیلومتر آزمون در یک مسیر 1770 کیلومتری، 19.6 لیتر مصرف سوخت داشت. این یعنی دوبار سوختگیری در باک 142 لیتری آن در طول این مسیر که نشان میدهد این خودرو چندان اقتصادی نیست و مصرف سوخت عطشانی دارد.
در طول رانندگی، احساس میکنید که فرمان بیش از حد سبک بوده و فاقد احساس میباشد. شتاب جانبی قابل تحمل نیز تنها 0.67 جی میباشد که به معنی لیز خوردن راحت در پیچهای تند جاده است.
درون کابین با روکش قهوهای چرمی صندلیها و تزئینات چوبی و حرف W دوخته شده از کیفیت و شکوه خاصی برخوردار است. فضای داخلی نیز بسیار جادار و راحت و دلپذیر به نظر میرسد. سیستم ناوبری و سیستم سرگرمی لمسی MyFord همراه با صندلیهای جلوی برقی و گرم و خنک شونده و تهویه مطبوع اتوماتیک دو ناحیهای را در این خودرو نیز خواهید یافت.
قیمت پایه 58 هزار دلاری این خودرو برای مدل بنزینی 6.2 لیتری V8 زمانی که با آپشن های متنوع همراه میشود در مدل دیزلی تا 69 هزار دلار هم افزایش مییابد. در واقع تفاوت مدل دیزلی با بنزینی مشابه 8480 دلار است.
شاید یدک کشیدن یک قایق تفریحی یا تریلر پیک نیک با این خودرو، بتواند خرید و استفاده از آن را برای خریداران توجیه نماید. هرچند قدرت بالا و عملکرد مطلوب و تند و تیز ان با دینامیک ضعیفی در پیچها همراه است و لذت سواری بالایی را نیز ارائه نمیکند. احتمالاً نسل بعدی این خودرو با کاهش وزن شدید، تا حدودی از این نواقص را نیز برطرف سازد.