تویوتا میرای با تکنولوژی سلول سوختی، در کنار بهرهمندی از مزیّت جابجایی بدون تولید آلودگی، دامنه مسافتی قابلمقایسه با خودروهای بنزینی در اختیار قرار میدهد و در نتیجه، نگرانیهای موجود در مورد دامنه خودروهای تمامالکتریکی را حذف کرده است. مطابق آمار جدید سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا، تویوتا میرای مدل ۲۰۱۶ مصرف سوختی معادل ۳/۵۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد و با یک مخزن پر از هیدروژن میتوان مسافتی به اندازه ۳۱۲ مایل (MPGe) یا ۵۰۲ کیلومتر پیمود
در حالی که مدل پریوس پلاگین از خودِ تویوتا و همینطور تسلا مدل S، هر دو مصرف سوختی معادل ۲/۴۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارند، ولی دامنه مسافت ۵۰۲ کیلومتری تویوتا میرای ۲۰۱۶ بهترین شرایط را در بین وسایل نقلیه بدون آلودگی موجود در بازار را دارد. همچنین، همانطور که در نمایشگاه اتومبیل لسآنجلس در سال ۲۰۱۴ عنوان شد، این خودرو را میتوان در کمتر از ۵ دقیقه دوباره سوختگیری کرد.
تویوتا میرای ۲۰۱۶ بهخوبی از مصرف سوخت معادل ۴/۷ لیتر در هیوندای توسان هیدروژنی پیشی گرفته است؛ خودرویی که دامنه مسافت آن نیز ۴۲۶ کیلومتر تخمین زده شده و قدرتی برابر ۱۳۴ اسببخار و گشتاوری به اندازه ۳۰۰ نیوتنمتر دارد. در مقابل، میرای نهتنها خودروی بهصرفهتری است، بلکه قدرت بیشتری از موتور الکتریکی خود دریافت میکند (۱۵۱ اسببخار و ۳۳۵ نیوتنمتر).
تویوتا برای جلب توجه بیشتر مشتریان به استفاده از این خودروهای هیدروژنی، مشوّقهای بسیار خوبی درنظر گرفته است. این کمپانی علاوه بر ارائه امداد جادهای رایگان به مدت ۳ سال و یک گارانتی مبسوط، هزینه ۳ سال سوخت هیدروژن را تا سقف ۱۵ هزار دلار میپردازد.
تویوتا میرای قرار است که در پاییز امسال در دسترس خریداران کالیفرنیایی در امریکا قرار گیرد. تولید این خودرو در ابتدا به میزان ۲۰۰ دستگاه خواهد بود و در پایان ۲۰۱۷ به ۳ هزار دستگاه خواهد رسید.