دفتر بهینهسازی انرژی و انرژی تجدیدپذیر وزارت انرژی امریکا تأمین هزینه «کیا» را برای توسعه سیستم شارژ بیسیم برای خودروهای الکتریکی به عهده گرفته است. کیا در این پروژه با «موجو موبیلتی» همکاری میکند؛ شرکتی که در زمینه شارژ سریع و بهینه شناخته شده است.
در حال حاضر، کیا و موجو سخت مشغول کار بر روی نمونه اولیه این سیستم همراه با کیا سول EV هستند. در «فاز یک»، کیا و موجو یک سیستم انتقال نیروی وایرلس ساختهاند که راندمان انرژیای بیش از ۸۵ درصد دارد و قابلیت انتقال نیرو تا ۱۰ کیلووات را دارد. اگر بخواهیم مقایسهای داشته باشیم، بسیاری از سیستمهای شارژ سیمی سطح ۲، بین ۳ تا ۷ کیلووات انتقال میدهند. در «فاز دو»، یک سیستم با ابعاد کوچکتر توسعه داده شده که گفته میشود راندمان آن ۹۲ درصد است. در فاز پایانی این پروژه، کیا و موجو تمام اطلاعات دنیای واقعی را جمعآوری کرده و موارد مرتبط با سیستم از قبیل دوام، ایمنی و عملکرد را ارزیابی میکنند.
در همین حال، این سیستم شارژ بیسیم برای راننده این امکان را فراهم میکند که برخلاف دیگر «شارژ پد»ها که نیاز به جهتگیری دقیق دارند، خودروی خود را به راحتی و بدون نیاز به جهت مناسب در معرض شارژ قرار دهد. با استفاده از یک شارژر استاندارد سیمی ۲۴۰ ولت، ۴ تا ۵ ساعت زمان برای یک شارژ کامل کیا سول EV مورد نیاز خواهد بود. ولی با توجه به راندمان تکنولوژی بیسیم، این سیستم قادر است تا کیا سول EV را بسیار سریعتر از این زمان شارژ کند.
البته کیا تنها خودروسازی نیست که به دنبال شارژ بیسیم در آینده رفته است. کمپانیهایی مانند تویوتا و بامو نیز در حال حاضر یک سیستم آزمایشی برای تویوتا پریوس و بامو i3 و i8 توسعه دادهاند. بنابراین در آیندهای نزدیک، خبرهای زیادی در مورد شارژ بیسیم خواهیم شنید.