نیسان ششماهه اول سال 2015 را با موفقیت پشت سر گذاشت. این خودروساز ژاپنی با فروش 384726 دستگاه خودرو در نیمه اول سال 2015 در اروپا با کنار زدن رقیب دیرینهاش در صدر فروش خودروی خارجی در اروپا ایستاد. تویوتا سال 98 میلادی این عنوان را از نیسان گرفت و در طول این هفده سال این عنوان را حفظ کرد، اما سرانجام نیسان این عنوان را بازپس گرفت.
آمار و ارقام فروش نشان میدهند که نیسان نسبت به ششماهه اول سال گذشته رشدی 4.3 درصدی داشته است. نیسان رشد فروش در 5 سال گذشته را مدیون موفقیت نسل جدید قشقایی و خودروی الکتریکی لیف است بهطوریکه این خودروها حجم فروش خودروها در سراسر اروپا خصوصاً انگلستان، اسپانیا و آلمان را افزایش دادند.
این خودروساز ژاپنی با فروش 32611 دستگاه در ایتالیا، افزایشی 23 درصدی در فروش داشت. درعینحال رشد فروش 3.7 درصدی در فرانسه هم باعث شد که نیسان رکورد جدیدی در فروش ثبت کند.
اوضاع در انگلستان هم به سود نیسان بود بهطوریکه تنها در این کشور 88 هزار دستگاه خودروی قشقایی مونتاژ اروپا به فروش رسید. فروش جهانی 184 هزار دستگاه نیسان لیف الکتریکی و تولید و فروش 200 هزار دستگاه از شاسیبلند نیسان X-Trail در کارخانه سنپترزبورگ روسیه باعث شد که این واحد سریعترین رشد فروش را ثبت کند.
گیوم کارتیر، معاون مدیر فروش و بازاریابی نیسان اروپا دراینباره بیان کرد که مشتری محور بودن نیسان باعث شد که این کمپانی فروش بهتری را تجربه کند و گفت:
"مشتری به میزان فروش کمپانی نگاه نمیکند و تنها چیزی که برای مشتری اهمیت دارد مشتری محور بودن کمپانی است."
کارتیر اضافه کرد: " ما میخواهیم بهترین برند آسیایی در فروش، خدمات و ویژگیهای خودرویی باشیم. میخواهیم با کراساوورها، لیف و در آینده با ویژگیهای رانندگی خودکار نوآوری و هیجان را به دنیای خودرو اضافه کنیم"