1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. دوچرخه های الکتریکی بی ام و

دوچرخه های الکتریکی بی ام و

13 مرداد 1394
  • 0

سری i ب‌ام‌و علاوه بر توسعه جانشینی رانندگی خودروها مثل i8 و i3، وظیفه‌ی دیگری بر عهده دارد که پرورش خلاقیت گروه ب‌ام‌و است.

در حال حاضر یکی از پروژه‌هایی که این کمپانی بر روی آن کار می‌کند بازوی شناور است. این پروژه که وارد مرحله تولیدشده، بعد از توسعه همکاری بخش تحقیق و تکنولوژی ب‌ام‌و با HNF در کارخانه‌ی دوچرخه‌های الکتریکی HNF به تولید می‌رسد.

ریشه‌های این ثبت اختراع را می‌توان در مرحله‌ی اول تحقیقات بازار سری i ب‌ام‌و و کانسپت اولیه آن جستجو کرد. ازآنجایی‌که تمرکز کمپانی بر روی وسایل نقلیه الکتریکی دومسیره معطوف شده بود هیچ عجله و شتابی در استفاده از این ثبت اختراع دیده نمی‌شد اما حالا ب‌ام‌و طرح استفاده خارجی این پتنت را منتشر کرده است.

اولین دوچرخه‌ای که از این بازوی شناور استفاده می‌کند دوچرخه‌ی الکتریکی هایزنبرگ XF1 است که توسط HNF هایزنبرگ تولیدشده است. سیستم بازوی شناور، یک نوع تکنولوژی جدید در دوچرخه‌های الکتریکی با موتور وسط و سیستم تعلیق کامل است.

در حال حاضر سیستم انتقال قدرت دوچرخه‌ها بر روی بدنه اصلی سوار شده است اما این کانسپت اجازه می‌دهد که این سیستم آزادانه حرکت کند و درنتیجه دیگر نیازی به زنجیر کشنده متداول نباشد. درنهایت این اقدامات باعث می‌شود که برای اولین بار در سیستم تعلیق عقب ترکیبی از استحکام و زنجیره کربنی بدون محافظ بر روی یک دوچرخه الکتریکی با سیستم تعلیق کامل قرار بگیرد.

این پتنت سری i ب‌ام‌و برای اولین بار موتور وسط، دنده و زنجیر دوچرخه را به‌صورتی خلاقانه در ساختار تعلیق کنار هم قرار داده و درنتیجه زنجیر کشنده را حذف کرده است. این مجموعه تا پایان تابستان امسال وارد بازارها می‌شود. مدل HNF هایزنبرگ XF1 با حداکثر برد مسافت 130 کیلومتر، قیمتی 9235 دلاری دارد.

 دوچرخه های الکتریکی بی ام و

 دوچرخه های الکتریکی بی ام و

 دوچرخه های الکتریکی بی ام و

 دوچرخه های الکتریکی بی ام و

منبع پدال



نظرات