در شرایطی که به نظر میرسد موتورهای دو توربوشارژر تمام دنیای خودرو را اشغال کردهاند، مهندسان بامو تصمیم گرفتهاند که این تکنولوژی «القای اجباری» را به دو برابر افزایش دهند. مطابق گزارش «اتو کار»، بامو در حال حاضر مشغول توسعه یک موتور دیزل با چهار توربوشارژر است که قرار است اولین بار آن را در قالب یک نسخه با عملکرد بالا از مدل جدید لوکس سری 7 سدان ببینیم.
موتور ۳ لیتری با شش سیلندر در یک ردیف (خطی) بر اساس موتور دیزل کنونی بامو با ۳ توربوشارژر ساخته خواهد شد که در حال حاضر برای مدل M550d در اروپا ارائه میشود. در حالی که سه توربوشارژر در موتور قبلی به طور معمول از سیستم اگزوز استفاده میکنند، ولی گفته میشود که در موتور جدید، توربوشارژر چهارم نیروی خود را به صورت الکتریکی دریافت خواهد کرد. این موضوع موجب خواهد شد که خروجی موتور دیزل ۳ لیتری به ۴۰۰ اسببخار افزایش یابد و یک گشتاور حداکثر ۸۰۰ نیوتنمتری در دسترس قرار گیرد. این در حالی است که مدل کنونی بامو M550d قدرتی برابر ۳۷۶ اسببخار و گشتاوری برابر ۷۳۹ نیوتنمتر دارد.
بامو تا به حال، نسخه M برای سری 7 سدان لوکس تولید نکرده است، ولی M750d قرار است جا پای خودروهای متعادل M پرفورمنس مانند بامو M235i کوپه و کانورتیبل بگذارد. گزارشها حاکی از آن است که علاوه بر مدل بامو 750d، این موتور دیزل جدید چهار توربوشارژری احتمالاً برای بامو X5، X6 و X7 کراساور نیز استفاده خواهد شد.
بامو همیشه نسبت به فروش مدلهای M با پیشرانه دیزلی تردید داشته است. اوایل سال جاری میلادی، فرانسیکوس فان میل (Franciscus van Meel)، رئیس بامو M GmbH در گفتگویی با مجله Automobile به این موضوع اشاره داشته که به دلیل محبوبیت نداشتن موتورهای دیزلی در امریکا و اینکه خودروهای M در این بازار بسیار محبوب هستند، ترکیب این دو نمیتواند چندان راهگشا باشد. وی در این رابطه میگوید:
بازار دیزل هنوز در اروپا است و نه در ایالات متحده و چین. اگر به بازار بامو M نگاه کنیم، خواهیم دید که بزرگترین بخش آن در ایالات متحده واقع شده است. بنابراین همیشه در تکنولوژیها و ایدههای جدید، به بازار گسترده آن در امریکا توجه میکنیم.
مدل جدید بامو M750d احتمالاً در سال آینده میلادی رونمایی خواهد شد.