این روزها سوپراسپرت ها برای کاهش وزن به موادی چون فیبر کربن و منیزیوم توجه بیشتری میکنند. در واقع کاربرد این مواد حتی در ساختار چرخها نیز دیده میشود. با این وجود، هنوز یک فلز گران قیمت و سبک وزن وجود دارد که میتواند مورد استفاده قرار گیرد. تیتانیم.
ایکونا، شرکتی است که در تورین تأسیس شده اما در شانگهای به فعالیت میپردازد. سوپر اسپرت معروف این شرکت یعنی ولکانو (Vulcano) اینک به ساحل پبل بیچ رسده تا در این جشنواره، خودی نشان دهد. به نظر میرسد که این خودرو به تولید نهایی بسیار نزدیک شده باشد.
سیستم پیشرانه ولکانو هیبریدی است و شامل یک موتور 12 سیلندر V شکل با توربوشارژر دوقلو و موتور الکتریکی میشود. اما نسخه های نمایشی فعلی از موتور 8 سیلندر شورولت کوروت C6 با حجم 6.2 لیتر سود میبرند.
ولکانو تیتانیم در قسمتهای عمدهای از بدنه خود از ساختار تیتانیومی بهره میگیرد. در واقع بدنه آن ترکیبی از این فلز گرانبها و فیبر کربن است که در ایتالیا ساخته میشود و به گفته منابع، وزن کلی خودرو را به 1590 کیلوگرم محدود میکند. جالب اینجاست که پنل های بدنه به طور کامل با چکش ساخته شده و از جوش در آنها خبری نیست و تنها 0.5 میلی متر ضخامت دارند.
خروجی پیشرانه فعلی 670 اسب بخار و گشتاور آن 620 پوند فوت است. اما نسخه هیبریدی به خوبی میتواند بیش از 1000 اسب بخار خروجی تولید کند. در این صورت این خودرو را باید در زمره هایپرکارها طبقهبندی کرد. شتاب صفر تا صدان 2.8 ثانیه و شتاب صفر تا 193 کیلومتر بر ساعت آن نیز 8.8 ثانیه خواهد بود و نهایتاً میتواند به سرعت 354 کیلومتر بر ساعت نیز دست یابد.
کار طراحی این خودرو توسط طراح سابق موسسه برتونه ایتالیا و مهندسی آن توسط کلودیو لومباردی مهندس سابق فراری و مسئول برخی امور فنی تیم فرمول یک تیم فراری در دهه 90 صورت گرفته است. باید منتظر ماند و دید که این خودروی منحصر به فرد، چه عملکردی را به نمایش میگذارد.