با توجه به تکنولوژیهای جدید، پیشرانههای جدید و ارتقای قابلتوجه طراحی کابین، تعجبی هم ندارد که شورولت کاماروی مدل ۲۰۱۶ گرانتر از قبل شده است. شروع قیمت این خودرو در تریم پایه 1LT با ۲۶ هزار و ۶۹۵ دلار است که ۱۹۹۵ دلار بیشتر از مدل مشابه قبلی است. همچنین کامارو SS با پیشرانه V-8 به اندازه ۲۷۹۵ دلار افزایش قیمت داشته است.
به منظور سادهسازی بیشتر سری کامارو، شورولت مدل پایه LS را حذف کرد و تنها مدلهای LT و SS را حفظ کرده است. این دو مدل به چهار سطح تریم 1LT، 2LT، 1SS و 2SS تقسیم میشوند. در مدل LT به صورت استاندارد از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر استفاده شده که قدرتی برابر ۲۷۵ اسببخار تولید میکند. در همین حال، موتور جدید ۳/۶ لیتری انژکتور مستقیم V-6 جنرالموتورز با قدرت ۳۳۵ اسببخار به صورت یک آپشن ارائه شده است. البته شورولت هنوز در مورد اضافه قیمت مربوط به استفاده از موتور V-6 حرفی نزده است. در یک سطح بالاتر، کامارو SS قرار دارد که قیمت اولیه آن ۳۷۲۹۵ دلار است و یک موتور ۶/۲ لیتری LT1 V-8 با قدرت ۴۵۵ اسببخار و مشترک با «کوروت» در خود دارد.
اگر بخواهیم با نزدیکترین رقیب، یعنی فورد موستانگ مقایسهای داشته باشیم، کامارو هم در تریم پایه و هم مدلهای سطح بالا با پیشرانه V-8، سطح قیمتیِ بالاتری دارد. درنظر بگیرید که مدل پایه V-6 از فورد موستانگ ۲۰۱۶ از ۲۴ هزار و ۷۰۰ دلار آغاز میشود که ۱۹۹۵ دلار نسبت به کامارو 1LT پایینتر است. همچنین موستانگ GT با موتور V-8 شروع قیمتی برابر ۳۳۲۰۰ دلار دارد که ۴۰۹۵ دلار نسبت به کامارو SS فاصله دارد.
البته استراتژیهای قیمتی این دو خودرو اندکی متفاوت هستند. شورولت میگوید که بیشتر این افزایش قیمت نسبت به مدل ۲۰۱۵، به افزایش امکانات استاندارد برمیگردد. چرا که حتی در مدل پایه نیز تجهیزاتی چون دوربین نمای عقب، کنترل هوای اتوماتیک، تنظیم خودکار صندلی راننده و سرنشینان و ورودی بدونکلید همراه با دکمه فشاری استارت استفاده شدهاند. در مدل 1SS نیز برای ارتقای عملکرد از مواردی چون ترمزهای برمبو، سیستم انطباق با دور موتور برای گیربکس دستی، یک دیفرانسیل لغزشمحدود و تایرهای گودیر ایگل F1 ران-فلت بهره گرفته شده است. همچنین در مدل 2SS تجهیزات لوکس کاملی به چشم میخورند؛ از جمله گرمکن و تهویه صندلیهای جلو، نمایشگر سربالا، سیستم صوتی پرمیوم Bose و سیستمهای هوشمند ایمنی مانند مونیتورینگ نقطه کور و هشدار ترافیک پشتسر. آپشنهایی که در 2SS میتوان تهیه کرد، شامل سیستم کنترل سواری «مگنتیک»، یک سقف آفتابگیر، سیستم راهبری، سیستم اگزوز دو حالته و یک گیربکس اتوماتیک هستند.
در شورولت کامارو مدل ۲۰۱۶، همچنان پکیج RS برای مدلهای چهار سیلندر و V-6 از کامارو LT ارائه خواهد شد. این پکیج، مجموعهای گسترده از آپگریدهای ظاهری به کامارو اضافه میکند؛ مواردی مانند چرخهای ۲۰ اینچی، چراغهای جلو HID، چراغهای عقب LED و یک اسپویلر عقب. البته بسیاری از آپشنهای مدل SS برای مدل LT نیز قابلاستفاده هستند. بر این اساس، امکاناتی چون سیستمهای هوشمند ایمنی و دیگر تجهیزات راحتی را میتوان در این مدل انتخاب کرد.
خریداران مدل ۲۰۱۶ از شورولت کامارو در مورد سفارشیسازی رنگ بدنه، طراحی داخل کابین، چرخها و ظاهر کلی خودرو، گزینههای زیادی پیش رو خواهند داشت. بر همین اساس، شورولت در وبسایت خود، بخشی را به این منظور برای مشتریان درنظر گرفته تا تمام گزینههای ممکن را بررسی کنند.
انتظار میرود که تولید شورولت کامارو ۲۰۱۶ از ماه آینده آغاز شود. زمان ورود به بازار این مدل جدید نیز برای ۳ ماهه آخر سال جاری میلادی درنظر گرفته شده است. ضمن اینکه باید منتظر اطلاعات بیشتر در مورد شورولت کامارو کانورتیبل ۲۰۱۶ نیز باشیم.